مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با تولید ۱۰ هزار تن ماهی پرورشی از جایگاه و بستر مناسبی برای صادرات در این زمینه برخوردار است.

مجید طاهرپور در حاشیه بازدید از استخر‌ها و اماکن پرورش ماهی در کاشمر گفت: خراسان رضوی با دارا بودن پتانسیل‌های فراوان در حوزه شیلات توانسته است با تولید بیش از ۱۰ هزار تن ماهی پرورشی جایگاه مناسبی را در آبزی‌پروری داخلی به خود اختصاص دهد، لذا باید علاوه بر بستر عرضه و تقاضای خوراک و نهاده آبزیان مسیر صادرات این محصول را فراهم کنیم.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر و در دنیای امروزی پرورش ماهی و آبزیان یک صنعت و یک علم است، لذا ما نیز باید به سمت پرورش علمی و مطابق با صنعت روز دنیا حرکت کنیم.

او ضمن بازدید از طرح‌های بخش شیلات با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه شیلات از متولیان این بخش خواست، بنا به نیاز بازار و درخواست بازار در جهت توسعه این بخش قدم بردارند.

طاهرپور توسعه ماهیان زیتنی را مهمترین ظرفیت کاشمر با توجه به منابع آبی با کیفیت و وجود بازار آن دانست و گفت: زیارتی بودن و منطقه هدف گردشگری و مرکزیت ترشیز کهن می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه شیلات و بویژه ماهی‌های زینتی و اشتغالزایی در منطقه باشد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:  امروزه صنعت تولید ماهی به سمت پرورش در اماکن بسته و محصور پیش می‌رود که از مهمترین مزایای این نوع پرورش می‌توان به کاهش چشمگیر مصرف آب و جلوگیری از بیماری‌های آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.