سخنگوی کاخ کرملین دلیل بحران کنونی گاز در اروپا را تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه دانست.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتش به جمعی از خبرنگاران گفت که اروپا خود مقصر بحران گاز است و خواستار بازگرداندن توربین‌های گازی مورد استفاده در خط لوله گازی نورد استریم ۱ شد.

به گزارش رویترز، پسکوف با اشاره به آنکه روسیه گاز برای عرضه دارد، اما تجهیزات باید ابتدا بازگردانده شوند، افزود: «بحرانِ کنونی گاز در اروپا ماهیتی ساخته بشر دارد و اروپا خودش با اعمال تحریم علیه روسیه مقصر آن است.»

او در ادامه افزود: «روسیه همچنان قابل اعتمادترین تامین کننده گاز است، اما از نقطه نظر فنی، زیرساخت‌های مکانیکی آن تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند. ما گاز داریم، آماده تحویل است، اما اروپایی‌ها باید تجهیزات را پس بدهند و آن‌ها طبق تعهداتشان باید تعمیر شوند.»

شرکت گاز دولتی گازپروم روسیه هفته گذشته ظرفیت خود را در امتداد نورد استریم ۱ کاهش داد و دلیل آن نیز تاخیر در بازگشت تجهیزاتی بود که در حال حاضر شرکت انرژی زیمنس آلمان در کانادا اقدامات آن را انجام می‌دهد.

در حال حاضر که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین ماه خود شده است، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و در واکنش به آن قطع گازرسانیِ روسیه به کشور‌های اتحادیه موجب تحولات اقتصادی و معیشتی در اغلب کشور‌ها شده است.

هفته گذشته شرکت «سنت پترزبورگ» روسیه اعلام کرد که میزان تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم را پس از آنکه شرکت «زیمنس انرژی» تامین کننده آلمانی تجهیزات نتوانست دستگاه‌های تلمبه گاز را به موقع به ایستگاه کمپرسور آن بازگرداند، کاهش می‌دهد.

همچنین کاهش ذخیره، که بیشتر وقت‌ها در اوج فصل زمستان گزارش می‌شود، هم به دلیل قطع تامین گاز شرکت بزرگ انرژی روسیه گازپروم، برای مشتریان در ایتالیا، آلمان، فرانسه و اتریش رخ داده است.

میزان گاز روسیه که به دیگر بخش‌های اروپا از طریق خط لوله نورد استریم تحویل داده می‌شود، برابر گزارش‌ها تا ۶۰ درصد در این هفته کاهش یافت که سبب افزایش قیمت‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
امریکا و اروپا دارند از هم می‌پاشند
آخرین اخبار