ابراز نگرانی بارزانی از شیوع «وبا» در اقلیم کردستان عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق به دلیل شیوع وبا در این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد.

عمران حمدی، یک پزشک متخصص داخلی، درخصوص نقش آب آشامیدنی در شیوع وبا در اقلیم کردستان عراق هشدار داده و در این باره العام کرد که این یک بیماری باکتریایی است نه ویروسی و می‌تواند از شیوع آن جلوگیری کرد.

براساس گزارش نورث پرس، مسرور بارزانی، رئیس اقلیم کردستان از شیوع همه گیری وبا در استان‌های سلیمانیه و اربیل ابراز نگرانی کرده و از مردم خواست تا «توصیه‌های بهداشتی در جهت پیشگیری از همه گیری را رعایت کنند.»

 وزارت بهداشت عراق پس از ثبت ۱۰ مورد تایید شده وبا در استان سلیمانیه به این استان توصیه کرد که وضعیت فوق العاده اعلام کند. دکتر عمران حمدی در مورد ماهیت این بیماری به نورث پرس گفت: وبا یک باکتری منفی است نه یک ویروس مسری و روده کوچک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در همین راستا دکتر صباح هورامی، مدیرکل بهداشت سلیمانیه، در یک نشست خبری اعلام کرد که ٥٦ مورد ابتلا به بیماری واگیردار وبا در سلیمانیه ثبت شده است، و ١٠ مورد آن‌ها در آزمایشگاه‌های بغداد تائید شده اند.

او در صورت عدم پایبندی به مقررات بهداشتی از شیوع خطرناک بیماری هشدار داد. در این نشست خبری استاندار سلیمانیه نیز شرط عبور از شیوع این بیماری را پایبندی شهروندان به مقررات بهداشتی اعلام کرد. استاندار سلیمانیه همچنین از نهاد‌های مربوطه خواست که در مقابله با بیماری وبا که سلامت عمومی را تهدید می‌کند، به مردم سلیمانیه کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار