حضور بیش از صد هزار دانشجوی بین‌الملل در مراکز آموزشی کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بیش از صد هزار دانشجوی بین‌الملل در مراکز آموزشی کشور حضور دارند‌.

هاشم داداش‌پور گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشجویان و مراکز آموزشی به مدت دو سال باعث مشکلات جسمی_حرکتی در میان دانشجویان به ویژه دختران شد و نیاز بود به سرعت در رفع این مشکل گام برداریم.

او گفت: با کاهش شیوع کرونا و از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، چهار المپیاد ورزشی برای تابستان امسال تعریف کرده ایم تا بتواند موجی در سطح دانشگاه‌های کشور ایجاد کند و مشکلات پدید آمده ناشی از تعطیلات را جبران کند. توجه به ورزش به صورت عام و مسابقات ورزشی همگانی و قهرمانی نیز به طور خاص مورد توجه دانشجویان قرار گیرد.

او گفت: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان در کنار موضوع آموزش، سلامت جسم و روان دانشجویان را نیز از اولویت‌های اساسی و ضروری خود می‌داند. در همین راستا علاوه بر برگزاری چهار المپیاد ورزشی در سراسر کشور، جشنواره سلامت را نیز برای نخستین بار کلید زده است؛ به طوری که اکنون این جشنواره در بازه زمانی ۶ ماهه در مراکز آموزش عالی آغاز شده است و مراسم اختتامیه آن در فصل پاییز و متمرکز برگزار خواهد شد. ما این اقدامات را برای نشاط و شادابی دانشجویان، با قوت و قدرت و مستمر ادامه می‌دهیم.

به گفته معاون وزیرعلوم بیش از صد هزار دانشجوی بین‌الملل در مراکز آموزشی کشور حضور دارند.

او گفت: امسال برای نخستین‌بار المپیاد دانشجویان بین‌الملل را تعریف کرده‌ایم که در شهریور و به میزبانی دانشگاه مازندران و با حضور دانشجویان بین‌الملل از ملیت‌های مختلف برگزار می‌شود.

او گفت: انتظار می‌رود همه دانشگاه‌ها در برگزاری پرشکوه همه المپیادها، به ویژه المپیاد بین الملل، همیاری و همکاری لازم را به عمل آورند تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در عرصه بین المللی باشیم.

داداش پور گفت: بی‌شک برگزاری موفق و انعکاس آثار مثبت آن در سطح ملی و بین المللی، در جذب دانشجویان بین‌الملل موثر است و ما در دولت سیزدهم به دنبال جذب حداکثری دانشجویان از کشورهای مختلف هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.