مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، بر تقویت و گسترش همکاری‌ها برای برق رسانی به شهرک‌های صنعتی و نیز همکاری صنایع در عبور از پیک مصرف برق تابستان بحث و تبادل و تصمیم گیری شد.

سید مصطفی هاشمی در دیدار با مدير عامل شركت توزيع نيروی برق فارس، یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت در حوزه تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را برنامه ریزی به منظور تامین برق پایدار شهرک‌های صنعتی عنوان کرد.

او گفت: در این زمینه امیدواریم با تعامل و همکاری بین شرکت‌های توزیع برق شیراز و فارس و برق منطقه‌ای فارس بتوانیم اقدامات اثربخشی در زمینه تامین پایدار برق شهرک‌های صنعتی انجام دهیم.

هاشمی گفت: تامین برق پایدار از طریق اجرای خطوط انتقال اختصاصی بر اساس اولویت‌ها انجام خواهد شد و باید در این زمینه بر اساس ظرفیت‌های قانونی بودجه اقدام و اعتبارات لازم را تامین کنیم.

او گفت: دولت در بودجه امسال و برای برق رسانی به شهرک‌های صنعتی منابعی را به شرکت توانیر اختصاص داده است که باید با همکاری با مجموعه‌های متولی برق در استان و نیز حمایت و همراهی موجود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتوانیم اعتبارات را جذب کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باتعامل با دستگاه‌های اجرایی استان و اختصاص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، قیمت تمام شده حق انتفاع در شهرک‌های صنعتی کاهش می‌یابد گفت: هر آنچه که از اعتبارات ملی یا استانی درتامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی هزینه شود به همان میزان از قیمت تمام شده خدمات در شهرک‌های صنعتی کم می‌شود و این موضوع قطعا به نفع سرمایه گذاران است تا زمین را با قیمت مناسب تری دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به ایام فصل تابستان و افزایش مصرف برق در استان از همکاری مناسب صنایع خبر داد و گفت: در این زمینه با اطلاع رسانی به واحد‌های صنعتی، برخی از صنایع تمهیداتی نظیر استفاده از دیزل و ژنراتور و... برای جبران خاموشی‌ها در نظر گرفته اند.

او گفت: در صورت اعمال خاموشی ها، باید بر اساس برنامه ریزی و اطلاع رسانی از قبل باشد تا واحد‌های صنعتی تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس گفت: شهرستان‌های مرتبط با حوزه کاری شرکت تووزیع برق استان، با همکاری مناسبی که صنایع در کاهش مصرف داشته اند تا کنون خاموشی نداشته ایم، صنایع تاکنون مصرف ۲۵ مگاوات برق را کاهش داده اند که جای تقدیر دارد.

کریمی فر بر اتخاذ راهکار‌هایی در واحد‌های صنعتی به منظور مصرف بهینه برق و روش‌های جایگزین نظیر استفاده از انرژی‌های خورشیدی یا دیزل و ژنراتور برای مواقع خاموشی تاکید کرد و گفت: واحد‌های صنعتی نیاز است در این زمینه‌ها مشاورانی را بکار گیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس در ادامه با تاکید بر اولویت ویژه برق رسانی به شهرک‌های صنعتی گفت: تا هرجایی که قانون اجازه دهد، آمادگی همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی هستیم.

او گفت: ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه امسال برای این منظور پیش بینی شده و در سطح کشور ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط دولت به توانیز اختصاص یافته که تمام تلاش خود را برای تخصیص تخصیص اعتبارات این بخش، بکار می‌بندیم.

کریمی فرد گفت: نقشه راه برق رسانی به شهرک‌های صنعتی مشخص و برآورد‌های لازم نیز انجام شده است و امیدواریم با تعامل و همکاری بتوانیم گام‌های موثری در این حوزه برداریم.

در این جلسه کمیته‌ای مشترک بین دو شرکت تشکیل شد تا مقدمات تفاهم نامه همکاری‌های فی ما بین آماده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.