سرپرست معاونت فرهنگی کانون‌های مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد دو میلیون عضو از جوانان مذهبی علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی هنری دارد.

 سرپرست معاونت فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک ارگان مردم نهاد با ظرفیتی بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری و بیش از دو میلیون عضو از جوانان و نوجوانان مذهبی علاقمند به فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت مساجد در سراسر کشور فعالیت دارد.

به گفته ناطقی، ستاد فهما با برنامه ریزی سالانه و ساماندهی ، فعالیت های کانون های مساجد را در ۳ شبستان فرهنگ،هنر ونوآوری و ۱۲رواق در قالب طراحی رویداد ملی فهما ،رقابت بسیار مطلوبی را برای مدیران و اعضای کانون های مساجد ایجاد کرده است که این امر باعث خلق آثار تولیدی فراوان در عرصه فرهنگی وهنری در سطح کانون های مساجد شده است.

او گفت: بیش از ۱۳ هزار باب کانون فرهنگی و هنری در روستاهای کشور و در دور افتاده ترین نقاط فعالیت دارند که این مسئله از ظرفیت های مثال زدنی کانون های مساجد است ، همچنین فعالیت بیش از  ۱۲ هزار باب کتابخانه در مساجد نیز از ظرفیت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است که نقشی موثری را در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا می کند.

بسیاری از جریانات خوب علمی در مساجد رقم می‌خورد

به گفته ناطقی، معاونت فرهنگی هنری به عنوان تنها بخش محتوایی و عملیاتی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با سیاستگذاری و برنامه ریزی ویژه برای کانون های مساجد در طول سال ، بیشتر به دنبال کشف و شناسایی استعدادهای نهفته فرهنگی وهنری در مساجد است، یکی از برنامه های مستمر ستاد کانون های مساجد که همه ساله و به صورت ویژه در دستور کار ستاد کانون های مساجد قرار دارد، اجرای طرح اوقات فراغت است که در آغاز تابستان و با تهیه دستورالعملی از سوی ستاد مرکز ، کانون های مساجد در سراسر کشور به تشکیل پایگاه های اوقات فراغت پرداخته و برنامه های فرهنگی ، هنری ، قرآنی و اجتماعی را در مساجد برنامه ریزی و اجرا می کند.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بودجه کانون های مساجد از فصل ۵ و به عنوان بودجه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید با بهترین برنامه ریزی بیشترین بهره برداری را برای خانواده عظیم کانون های مساجد کسب کرد ، متاسفانه بودجه کانون های مساجد کفاف اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و حمایت ویژه از کانون مساجد را به ستاد فرهنگی وهنری مساجد ایران را نمی دهد ، اما بیشتر از برنامه به دنبال اثر بخشی و بازدهی کانون های مساجد برای هر طرح و برنامه هستیم .

او می‌گوید: نتایج بدست آمده در کانون های مساجد در عرصه مختلف فرهنگی ، هنری و اجتماعی کاملا مشهود است، همچنین بسیاری از جریانات و اتفاقات خوب علمی ، فرهنگی و هنری در کشور توسط اعضای کانون های مساجد رقم می خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار