معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات طب سنتی در منطقه نوشین شهر ارومیه شناسایی و پلمب شد.

ناصر مسعودی گفت: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت یک مرکز غیر مجاز طب سنتی و پیگیری‌های کارشناسان اداره نظارت بر درمان این معاونت، موضوع برخورد با این واحد متخلف در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

مسعودی می گوید: این مرکز در زمینه ارائه خدمات طب سنتی از قبیل  ویزیت بیمار، تجویز، تهیه و ساخت دارو‌های گیاهی و حجامت و بادکش فعالیت می‌کرد که در بازدید از آن، غیرمجاز بودن همه این فعالیت‌ها محرز شد.

او گفت: علاوه بر پلمب این مرکز، پرونده فرد فعال در آن نیز جهت رسیدگی به مراجع مرتبط ارجاع شد.

پلمب یک کارگاه غیرمجاز تولید مواد شوینده در ارومیه

براساس اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، پلمب نیز در راستای انجام ضوابط و دستورالعمل‌های این نهاد در جهت بازدید و بازرسی از واحد‌های تولیدی، یک کارگاه غیرمجاز تولیدکننده اقلام شوینده شامل جرم‌گیر و سفیدکننده پلمب شد.

علت پلمب این مرکز، دریافت‌نکردن پروانه بهداشتی و جعل پروانه ساخت و همچنین جعل نام تجاری اعلام شده که مدیریت این کارگاه نیز جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.

طبق اعلام معاونت غذا و دارو، تمامی واحد‌ها و کارگاه‌های تولیدی پیش از انجام هر تولید باید اقدام به گرفتن مجوز‌های بهداشتی مانند پروانه ساخت بهداشتی از معاونت غذا و دارو کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.