وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو مجبور به پیروی از قوانین ابداعی واشنگتن نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا ۱» گفت: آمریکا با ارسال تسلیحات به اوکراین، نمی‌تواند روسیه را از حق ابراز نظر خود در امور بین الملل محروم و آن را مجبور به رعایت قوانین ابداعی واشنگتن کند.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آمریکا با ارسال محموله‌های بیشتر تسلیحات به اوکراین چه هدفی را دنبال می‌کند، گفت واشنگتن از مدت‌ها قبل این اهداف را اعلام کرده است.

لاوروف تاکید کرد «آن‌ها در حال دستیابی به چیزی هستند که مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند، اینکه روسیه باید جایگاه خود را بداند، روسیه حق ندارد در امور بین المللی اظهار نظر کند، روسیه باید قوانین ابداعی آمریکا را رعایت کند. کل مسئله همین است. فکر می‌کنم آن‌ها به خوبی درک می‌کنند که موفق نخواهند شد.»

این در حالی است که کشورهای غربی به رهبری آمریکا بر حمایت نظامی از اوکراین تاکید دارند و درحال ارسال تسلیحات سنگین به این کشور هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که از زمان حمله روسیه علنا از اوکراین حمایت می‌کند، اعزام نیرو‌های انگلیسی برای کمک به کی یف را رد کرده، اما متذکر شده که لندن باید حمایتش را نشان دهد.

پاتریک سندرز فرمانده جدید ارتش انگلیس خطاب به نیرو‌های انگلیسی گفته است: حمله روسیه به اوکراین تاکیدی است بر هدف اصلی ما که محافظت از انگلیس از راه آمادگی برای جنگیدن و پیروزی در جنگ هاست.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار