رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن در جنگ ترکیبی می خواهد به انقلاب اسلامی ضربه بزند و مهمترین حوزه مقابله با دشمن، جهاد تبیین است.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی شب گذشته در آیین شب شعر نخستین کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور که با عنوان "شهدای ایل" و به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد، گفت: دشمنان بی رحمانه بر ملت ایران می‌تازند و با تمرکز بر پوچی و دروغ می‌خواهند، ناامیدی و یاس را به ملت ایران القا کنند و هر کسی که در فضای مجازی و پر از ترفند و حیله دشمنان انقلاب سیر می‌کند، دچار ناامیدی و بحران هویت شده و احساس می‌کند که به پایان راه رسیده است.

سردار سلیمانی می‌گوید: در خارج از این فضای پرتنش و حیله دشمن، راه انقلاب همچنان روشن است؛ مسیر ملت ایران نیز در حال رسیدن به اهداف متعالی در شرایط صعودی قرار دارد و بخشی از مشکلاتی که دیده می‌شود نیز ناشی از حرکات و توطئه‌های دشمنان است.

جامعه عشایری ایران پرچمدار افتخار، عزت، عظمت و دیانت در طول تاریخ است؛ همراهی و تبعیت از امامت و ولایت، شجاعت و مقاومت در برابر دشمنان و خدمتگزاری و فداکاری در راه اسلام، میهن و مردم از ویژگی‌های برجسته جامعه عشایری است.


بیشتر بخوانید


به گفته سردار سلیمانی، عشایر همواره حامل پیام عزت و افتخار برای ایران هستند، همراهی عشایر ایران با مردم، چه در دوران پیش از انقلاب و چه در زمان به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس سندی گویایی بر عزت‌مندی و سرافرازی آنان است.

تحصیل و تعقیب اهداف انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا است؛ لازم است همگان از عشایر در جهاد تبیین الگو گیرند و با کنشگری فعال و موثر، ترفند‌های دشمن به ویژه در فضای مجازی را خنثی کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پس از واقعه خرداد سال ۴۲، یکی از سران طوایف پاپی در لرستان به امام راحل نامه نوشت و در آن آمادگی عشایر کشور برای جهاد در راه آرمان‌های مرجعیت جهان تشیع اعلام کرد؛ امام خمینی (ره) در پاسخ به این نامه از عشایر به عنوان ذخایر بقیه‌الله نام بردند و در فواصل بعدی نیز بار‌ها عشایر را ذخایر انقلاب اسلامی دانستند.

رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها در دیدارهای خود از مناطق عشایری و گفتگو با عشایر، کلام امام راحل درباره عشایر را تکرار کرده و سجایا، دیانت و فداکاری این قشر اثرگذار را متذکر شده‌اند.

لازم است همگان از عشایر در عرصه جهاد تبیین الگوگیری و با کنشگری فعال و موثر، ترفند‌های دشمن به ویژه در فضای مجازی را خنثی کنند.

سردار سلیمانی گفت: در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور با مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در وصف سجایای عشایر، قدرشناسی از عشایر و شهدا که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند برای همه افراد درس است و باید آن را بر خود فرض بدانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار