دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: احقاق حقوق عامه از سیاست‌های اصلی دستگاه قضا است، و با اداراتی که نسبت به مصرف بهینه برق بی‌توجهی کنند قاطعانه برخورد خواهد شد.

 مهدی شمس آبادی   در نشست مدیریت مصرف برق سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دیوان محاسبات استان، معاون سازمان بازرسی استان و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در سالن جلسات ستاد این شرکت برگزار شد، گفت: با توجه به شروع پیک تابستان و شرایط حساس جامعه در بخش انرژی، انجام برنامه‌های مدیریت مصرف بهینه انرژی در تمام بخش‌ها به ویژه حوزه اداری بسیار مهم است.

او به لزوم اشاعه صحیح مصرف برق و نهادینه شدن فرهنگ صرفه‌جویی گفت: ضمن پایش و رصد روزانه مصرف برق ادارات، لزوم تشکیل تیم‌های ارزیاب، متشکل از استانداری، دادستانی و توزیع برق مهم است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان،  گفت: برخورد قاطع با سارقان تجهیزات شبکه برق و استفاده کنندگان غیر قانونی از برق به ویژه مصرف کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز الزامی است.

او  شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان را یکی از شرکت‌های پیشرو کشور در بسیاری از اقدامات شاخص دانست و  گفت: استفاده از ناوگان خودرویی هوشمند، پایش دقیق و لحظه‌ای شبکه برق، ارائه خدمات غیر حضوری و غیره از جمله اقدامات مهم انجام شده در این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست ضمن ارائه عملکرد و اقدامات شاخص این شرکت، گفت:: وزارت نیرو مشوق‌های مدیریت مصرف مناسبی در بخش های مختلف خانگی، اداری، کشاورزی و صنعتی در نظر گرفته است.

خلیل عوض‌زاده گفت: طبق مصوبه وزارت نیرو، ادارات باید ۳۰ درصد کاهش نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته در ساعات ادارای و ۶۰ درصد کاهش مصرف جاری در ساعات غیر اداری را انجام دهند.

او گفت: مصرف روزانه برق ادارات سیستان و بلوچستان از طریق مرکز پایش شرکت توزیع نیروی برق این استان رصد می‌شود، و  اداراتی که نسبت به رعایت دستورالعمل ابلاغی اقدام نکنند در مرحله اول تذکر و در صورت عدم توجه به اخطار ارسالی، برق آنها قطع خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از ادارات این استان در زمینه مدیریت مصرف برق همکاری لازم را انجام می دهند و سال گذشته از استان های برتر در این بخش بوده‌ایم.

او گفت: لزوم نصب و استفاده از مولدهای اضطراری ادارات در ساعات اوج مصرف کمک مهمی در بخش مدیریت مصرف انرژی می‌کند.

 در حاشیه این نشست، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، معاون سازمان بازرسی استان، مدیر کل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق این استان از مرکز دیسپاچینگ این شرکت بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار