سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جذب ۱۷۰ نفر در طرح سواد آموزی و انتقال اتباع و کمیساریای عالی پناهندگان خبر داد.

طیبی با اشاره به آغاز ثبت نام پناهندگان کمیساریای عالی در کلاس‌های سواد آموزی، گفت: ۱۷۰ نفر از بی سوادان و کم سوادان، در طرح اتباع و کمیساریای عالی پناهندگان در دوره‌های سواد آموزی و انتقال جذب می‌شوند که آغاز ثبت نام از ابتدای تیر است.

او گفت: طرح آموزش اتباع و مهاجرین خارجی به منظور برقراری عدالت آموزش، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در استان اجرا می‌شود.

طیبی از تشکیل مرکز یادگیری محلی سردار شهید ناصری، به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند سواد آموزی آموزش و پرورش استان در خصوص ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به سواد آموزان اتباع در دوره‌های سواد آموزی یاد کرد و گفت: علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، مهارت‌های اساسی زندگی، ایفای حقوق شهروندی، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده نیز در این مرکز ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ارائه این خدمات به میزان ۲۰۰ ساعت خبر داد و گفت: ارتقای سرانه سواد و نرخ سواد آموزی، در بهارستان علم و ادب، مستلزم مشارکت آحاد جامعه به ویژه دستگاه‌های فرهنگی، اداره اتباع و مهاجرین خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.