نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر ضرورت تشکیل کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی مردم این استان تأکید کرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در نشست ماهانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی که به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزارشد گفت: باید کسانی در این حوزه فعالیت داشته باشند که بتوانند برنامه‌ها را بدون اینکه درگیر دور باطل بروکراسی اداری شود، پیگیری کنند.

نیاز‌های فرهنگی خانواده‌ها متفاوت است

استاندار خراسان رضوی گفت: باید به نیاز‌های فرهنگی متفاوت خانواده‌ها در اجرای طرح سبد فرهنگی خانوار توجه کرد. باید یک کارگروه متمرکز برای تولید و تنظیم محتوای فرهنگی عام تشکیل شود و نمایندگان هر سازمان عضو در این کارگروه نسبت به تهیه محتوای فرهنگی خاص موردنیاز هر سازمان اقدام کنند.

یعقوبعلی نظری گفت: علاوه بر این، برای تأمین ضمانت اجرایی لازم، باید بر حسن اجرای طرح، نظارت مستمر و موثر صورت بگیرد تا سازمان‌ها نسبت به صرف ۲ درصد بودجه فرهنگی سالیانه خود کم کاری نداشته باشند و این بودجه به محل تعیین شده تخصیص پیدا کند.

تامین بودجه اجرای طرح سبد فرهنگی خانوار؛ از محل ۲ درصد بودجه فرهنگی هر سازمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  گفت: این استان در حوزه مصرف کالا‌های فرهنگی ازجمله استان‌های پیشتاز کشور است و در این عرصه، عرضه کالا‌های فرهنگی بیش از همه برای نوجوانان و جوانان ارزش و اهمیت پیدا می‌کند.

محمد حسین زاده گفت: بهره مندی عادلانه مردم از تولیدات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی یکی دیگر از سرفصل‌هایی است که باید موردتوجه قرار بگیرد، متاسفانه هیچ تلاشی برای فراهم کردن زیرساخت‌های نمایشی در شهرستان‌ها نداشته ایم و بسیاری از شهرستان‌های استان، از زیرساخت‌های فرهنگی مناسب بی بهره هستند.

او گفت: کارگروهی از نمایندگان دستگاه‌های توانمند فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی استان، صداوسیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهاد‌ها در بازه‌های زمانی ماهانه، ضمن تسهیل دسترسی مردم به محصولات فرهنگی منتخب همچون کتاب، تولیدات تصویری و نمایش‌های مناسبتی، نسبت به ترویج محصولات برگزیده اقدام می‌کنند.
حسین زاده با بیان اینکه بودجه لازم برای اجرای این طرح از محل ۲ درصد بودجه فرهنگی هر سازمان تامین خواهد شد.

از جامعه نخبگانی استان کمک بگیریم

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: اجرای سلیقه‌ای طرح توسط مدیران، از چالش‌های اجرای طرح سبد فرهنگی خانوار است،

محسن نصرپور گفت: تاثیر جامعه نخبگانی استان بر تدوین  طرح  سبد فرهنگی خانوار کمتر موردتوجه قرار گرفته؛ علاوه بر این، ساز و کار‌های قانونی و جذابیت‌های تشویقی لازم برای حضور کارکنان و مشارکت خانواده‌های آنان باید مدنظر قرار بگیرد و این دو، ازجمله مسائلی است که باید در این طرح موردبازنگری قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار