رئیسی گفت: روابط تجاری ایران و قزاقستان در این چند ماه اخیر به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته که باید به عدد ۳ میلیارد دلار در روابط تجاری نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز یکشنبه ۲۹ خرداد در نشست خبری مشترک با قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان، گفت: ظرفیت های بسیاری بین ایران و قزاقستان وجود دارد که این ظرفیت ها باعث افزایش و ارتقای همکاری ها بین دو کشور خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: امضای تفاهمات بین دو کشور نشانه از اراده ایران و قزاقستان برای افزایش روابط بین تهران - نورسلطان است.  روابط تجاری ایران و قزاقستان در این چند ماه به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که باید به عدد ۳ میلیارد دلار در روابط تجاری نزدیک شویم.

رئیس جمهور قزاقستان هم در این نشست از کشور ایران صمیمانه تشکر کرد و گفت: اکنون ارتباط ما در حوزه دیپلماتیک مراحل پیشرفت را طی می‌کند و آقای رئیسی سهم زیادی در آن دارند و در این مدت همکاری و دوستی ما محکم تر شده و در زمینه فرهنگی نیز رونق یافته است؛ در چارچوب ساختارهای منطقه نیز همکاری های خوبی داریم.

 قاسم ژومارت توکایف گفت: امروز روابط دیپلماتیک ما با جمهوری اسلامی ایران ۳۰ ساله شد و در این مدت همکاری های بسیار زیادی در همه زمینه ها داشتیم.  قزاقستان و ایران در همه زمینه ها با هم روابط خوبی دارند و همچنین این ارتباطات را می توان در حوزه های بین المللی و منطقه‌ای مشاهده کرد.

رئیس‌جمهور قزاقستان همچنین افزود: امروز مذاکرات گسترده ای مطرح و موضوعات بسیاری مورد بررسی قرار گرفت. هر دو طرف علاقه مند استفاده از ظرفیت ترانزیتی هستند و در این راستا کریدورهایی که شرق به غرب و شمال و جنوب را به هم متصل می کنند اهمیت ویژه ای دارند.

توکایف گفت: در زمینه کشاورزی نیز با ایران مذاکراتی داشتیم که منجر به ارتقا روابط قزاقستان و ایران خواهد شد و اسناد و قراردادهایی که امضا شد باعث کمک به پیشرفت دو کشور می شود. همچنین حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در سه ماه اخیر ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهور قزاقستان از حضور ایرانیان برای سفر به آلماتی و بدون روادید خبر داد و گفت که ایرانیان می توانند ۱۴ روز بدون روادید به این کشور سفر کنند.

توکایف گفت: در زمینه کشاورزی نیز با ایران مذاکراتی داشتیم که منجر به ارتقا روابط قزاقستان و ایران خواهد شد و اسناد و قراردادهایی که امضا شد باعث کمک به پیشرفت دو کشور می شود. ایران یک مرکز تمدن باستانی و یک شریک مهم در جهان اسلام است و این دو کشور در کنار دریای خزر دوست یکدیگر هستند.

توکایف همچنین از همتای ایرانی خود به طور رسمی برای سفر به کشورش دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
درزمان طاغوت حتی امریکاییها به کشورهای اروپایی میخواستند سفر کنند باید روادید میگرفتند ولی برای ایرانیان بدون روادید بود یعنی یک ایرانی امروز عزم سفربه فرانسه را میکرد عصر بلیط هواپیما میخرید میتوانست برود دلار درابران 120تومن بود درفرانسه 230تومن لطفا دوستان بیسواد ومتدین اسلامی وانقلابی قبل اینکه فحاشی وبدبهنی کنند اول اون دوگوله های خودرا بکار بیندازند ویک تحقیقی کنند بعئ بیایند کامنت منو نقد کنند البته منظورم ابدارچی ها لشگریان بیسواد این سایت را عرض میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
حرف بوذن مدرک و دلیل زدن کاری نداره.

اشان یا موافقان ایشان مدارک و دلایل رسمی مبنی برای ادعای اول ایشان (ورود ایرانیان به اروپا بدون روادید بود) را ضمیمه کند. در غیر این صورت حرف م ف ت نزنید خواهشا چون اون وقت می فهمیم اصلا طرفداران نظام طاغوتی دوگوله هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
۱۴روز!!!! اونم کشور قزاقستااان؟!!!منو این همه خوشبختی محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
اره دیگه همه چیزو به اونجا صادر کنین از غلات گرفته تا به بالا جیب بعضیا رو پر کنین اینجا هم قیمت سر به فلک بکشه به عنوان مثال سیب زمینی اگه الان کیلویی چهارده تومنه صادر کنین در عرض دو روز تو کشور خودمون کیلویی میشه سی تومن این کجاش موفقیته این مردم کشیه نه اقتصاد پیشرفتی شما اون سه میلیارد دلارو به دست میارین ولی ماهم باید کاسه گدایی به دست میگیریم اگه وارد کننده باشین که هیچ اگه صادر کننده باشین خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
بریم سیسمونی بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
روابط دیپلماتیک با همسایه ها بهتر و ماندگار تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خوبه هر چقدر اعتبار پاسپورت ایران بالاتر باشه بهتره برای کشور!
با اینکه منتقد آقای رئیسی هستم اما دستشون درد نکنه که باعث شدن راه های ارتباطی ما با کشورهای دیگر بهبود پیدابکنه و اعتبار پاسپورت ایرانی بیشتر بشه(یک منتقد علاوه بر بدی های طرف باید خوبی های طرف را هم بگه!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
۴۲سال قرادادهای بی ثمر چه سودی به حالت ملت داشت ملت باید بهره از اینها را ببرد کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
امید وارم عزیزانی که به خارج از کشور از جمله قزاقستان سفر می کنند نماینده خوبی از طرف مردم ایران باشند و کاری کنند که شایسته مردم نجیب و صبور و مهمان نواز ایران باشد ، برای شان آرزوی سفر خوش داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
روابط مستقل با کشور های دور و بر نفوذ مارو بیشتر میکنه،دیگه روزگار اینکه یه سریا غصه بخورن که ایرانو تحویل نمیگیرن به سر اومده، دیگه بازگشت به برجام یه اجبار نیست، تحریم ها داره بی اثر میشه
درود بر دولت و ملت شجاع ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
اگر این اصلاح طلبها بجای گدایی غرب ، به روابط با همسایه ها اهمیت میداند امروز چنین وضع فلاکت باری نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
هم دیگر گول نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
چی بودیم چی شدیم
قزاقستان به ما اجازه ورود بدون روادید میده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
گرانی گرانی گرانی گرانی گرانی گرانی .................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
واقعا شما تلاش شبانه روزی آقای رئیسی وهمکارانشونو نمی بینید
خودتونو رابه خواب زدید!!!
Germany
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
منتظر باش، آواربرداری کمی وقت میبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
گرانی رو یادت رفت بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
آفرین. ما با کشورهای همسایه دوست و برادر و برابریم و یه جورایی در فرهنگ و ریشه به هم تنیده ایم باید کشورها رو مجاب کنیم به شکل ریشه دارترین در حمایت و روابط و اقتصاد در کنار همدیگر باشیم و نفع همه کشورها و ملت‌ها و حکومت‌هاست و همبستگی درونی باید شکل بگیره. به امید درخشانترین روزها و حتی کشورهای فرامنطقه ای رو به در کنارهم سوق بدیم و با ایجاد کوچکترین اختلاف در سریعترین شکل با همکاری همدیگه کشورها رو حل کنیم و اجازه ندیم این مشکلات ریشه دارتر و شکاف باز کنه همچون اوکراین با روسیه در حالیکه میتونستن در کنار همدیگه مث برادر زندگی و از همدیگه حمایت کنن.
آخرین اخبار