رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: تنها ۹ استخر مجوز دار در استان مجوز فعالیت دارند.

بابک حسامیان گفت: برخی از این استخرها، بر اساس قوانین و مقررات در سامانه فدراسیون، درخواست مجوز بازگشایی کردند که به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی شد همچنین پرونده پنج استخر دیگر هم ارسال شده، اما مدارکشان ناقص است.

او می‌گوید: استخر‌های سرپوشیده آزادی و موج (ماهشهر)، استخر مجموعه فرهنگی ایثار، شهید فرید فریدنیا، شرکت توسعه نیشکر، دانشگاه شهید چمران، کارون و شهید بابک معتمد (اهواز) و استخر انقلاب شهدای تاجبخش (گتوند) دارای مجوز فعالیت هستند.

به گفته رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان،   حدود ۱۵۰ استخر در استان فعالیت می‌کنند که این استخر‌ها مجوز فعالیت نداشته و باید نسبت به گرفتن مجوز اقدام کنند.

ان مقام مسئول ادامه داد: استخر خصوصی به استخری گفته می‌شود که یک نفر مالک و حداکثر ۲ مهمان از آن استفاده کنند؛ اگر تعداد افراد بیشتر باشد، آن استخر جنبه عمومی دارد. به عنوان مثال استخر‌هایی که در ساختمان‌ها هستند برای استفاده مالک و ۲ مهمان با وجود نجات غریق مشکلی ندارند.

آقای حسامیان گفت: در سامانه فدراسیون یک بند وجود دارد که از طریق آن استخرداران می‌توانند مجوز قبلی خود را بارگذاری کنند.

او می‌گوید: مالکان استخر‌های غیرمجوز دار، ابتدا به اداره کل ورزش و جوانان و سپس به اماکن معرفی می‌شوند و در نهایت آن‌ها می‌توانند نسبت به تذکر، اخطار یا پلمب استخر اقدام کنند.

حدود ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی در خوزستان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.