مخلص الائمه گفت: اجرای طرح هوشمند فروش نان در دستورکار قرار گرفته تا از خروج آرد از شبکه توزیع جلوگیری شود.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در سفر به شهرستان ساوه گفت: افزایش قیمت نان در دستور کار دولت وجود ندارد بلکه یارانه ای که تاکنون در شبکه پخش آرد وجود داشته، با توجه به تعداد فروش نان و پایش توسط سامانه مخصوص ، به نانواها اختصاص پیدا خواهد کرد .

مخلص الائمه با بیان اینکه با این اقدام علاوه بر تسهیل در فروش، از خروج آرد از شبکه ی توزیع جلوگیری خواهد شد گفت: برای اجرای این طرح مشوق هایی برای نانوانی ها پیش بینی شده و فروش و نظارت بر شبکه فروش نانوانی ها، کامل و دقیق توسط یک سیستم مدیریتی در دستگاه های ذیربط انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: هوشمند سازی فروش نان، موجب افزایش بهره وری در مصرف آرد و مانع قاچاق آن خواهد شد.

صفری افزود: در این طرح به هیچ وجه یارانه نان حذف نخواهد شد بلکه با مدیریت صحیح، باعث کاهش ضایعات پخت نان و صرفه جویی در مصرف این قوت غالب مردم خواهد شد .

ذاکر مسئول اداره غله ساوه ه گفت: در شهرستان ساوه ۳۰۳ واحد نانوایی فعال وجود دارد که تاکنون ۱۳۰ واحد به دستگاه های هوشمند فروش نان مجهز شده اند و تا یک هفته ی دیگر این روند تکمیل خواهد شد .

صفریان سرپرست جهاد کشاورزی ساوه هم گفت: کار نظارت بر ۹۵۰واحد صنفی که عمدتا نانوایی ها بودند انجام شده که ۱۸۰ پرونده تخلف نیز تشکیل و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ساوه ارسال شده است .

صفریان در خصوص ارتقا کیفیت نان هم گفت: با آغاز توزیع آرد تولید داخل و افزایش نظارت ها در کنار مهارت های خبازان، سعی خود را برای ارتقا رضایتمندی مردم از نان مصرفی، افزایش دهیم.

استان مرکزی هزارو ۷۰۰ واحد نانوایی فعال دارد که قرار است همه آنها به شبکه ی کارت خوان هوشمند فروش نان مجهز شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.