رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پس از ابلاغ شهریه، مدارس موظف به دریافت شهریه هستند و دریافت هرگونه وجه به عنوان هزینه‌های جانبی و در هنگام ثبت‌نام خلاف قانون است.

علی حمیدی در رابطه با شهریه مدارس غیردولتی گفت: تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورش غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم رسمی کشور توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت تهیه می‌شود.

او می گوید: این الگو پس از تأیید وزیر آموزش و پرورش قابل اجراست و در سال تحصیلی با توجه به ملاحظات مذکور شهریه مدارس پیش‌بینی و ابلاغ می‌شود. درروزهای آتی ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ خواهد شد ومدارس موظف هستند پوستر شهریه مصوب را در انظار عمومی نصب کنند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تا زمانی که شهریه ابلاغ نشده است، مدارس موظف هستند شهریه مصوب سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را به عنوان علی‌الحساب اعلام کنند. پس از ابلاغ شهریه، مدارس موظف به دریافت شهریه هستند و دریافت هرگونه وجه به عنوان هزینه‌های جانبی و در هنگام ثبت‌نام خلاف قانون است.

به گفته او، بخشنامه تکمیلی به زودی در اختیار اولیا قرار خواهد گرفت که در مدارس نصب خواهد شد که مراجعان در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به ثبت آن در سامانه اقدام کنند تا رسیدگی شود.مدیران محترم تلاش می‌کنند با توجه به شرایط اقتصادی همکاری لازم را با اولیا داشته باشند و از برگزاری مصاحبه‌هایی که موجب تضییع شأن و شخصیت مردم باشند، خودداری کنند.

حمیدی گفت: تأیید فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی به استناد آیین‌نامه استقرار موضوع ماده ۳۱ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی به عهده اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس است. به استناد ماده ۲۳ قانون، به کارگیری کرشناسی مدارسو مراکز غیردولتی اعم از از نیروهای آموزشی، اداری و خدماتی بر اساس ضوابط علمی و گزینشی، آموزش و پرورش به پیشنهاد مدیر و تأیید مؤسس یا نماینده حقوقی مؤسس امکان‌پذیر و معرفی کارکنان غیررسمی توسط مدیر جهت اعلام نظر گزینش آموزش و پرورش الزامی است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هدف از تقویت مدارس غیردولتی، توانمدسازی نیروی انسانی در راستای اهداف آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین در آموزش است و در خصوص توزیع مدارس غیردولتی با توجه کمبود فضاهای آموزشی در مناطق و نواحی اقدام به صدور مجوز و توسعه مدارس غیردولتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
چرا مدارس دولت از والدین دانش اموز در خواست کمک میکنند و برای دادن کارنامه و ثبت نامه میگویند پدر به همراه کارت عابر بانک به مدرس بیاید اگر محدود مدرس باشی حداقل 600 اگر بیرون محدود باشی حداقل3 میلیون اصفها ن مدرس سجاد ابتدایی 1 تا 3 سال