معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: برق ۵۱ دستگاه اجرایی دولتی این استان به علت رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شد.

سیدمحمد قافله باشی گفت: در حال حاضر میزان مصرف برق استان از ۶۸۰ تا ۷۲۰ مگاوات بوده و هیچ دستورالعملی نیز از سوی توانیر برای خاموشی‌ها در فصل تابستان ابلاغ نشده است.

در فرآیند برنامه ریزی‌های امسال نیز همانند سال‌های گذشته بخش‌های صنعت و کشاورزی باید همکاری‌های لازم را در جهت کاهش میزان مصرف در فصل گرما با این شرکت داشته باشند بر همین اساس، شهرک‌های صنعتی استان در هفته یک روز به میزان ۹۰ درصد برق مصرفی خود را باید کاهش بدهد و میزان برق مصرفی مشترکان فولاد در استان نیز در ۲ هفته اول اجرای این طرح تا ۵۰ درصد و در ۲ هفته بعد از آن تا ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

 مشترکان صنعتی که خارج از شهرک‌های صنعتی قرار دارند نیز باید براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به صورت منطقه‌ای در هفته یک روز ۱۰ درصد برق مصرف کنند.

مشترکان دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید میزان برق مصرفی خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۳۰ درصد کاهش داده و در ساعات غیر اداری نیز این میزان به ۶۰ درصد برسد.

به همین خاطر توصیه می‌شود تا براساس دستورالعمل ابلاغی، راس ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه اقدام به تعطیلی اداره کرده و در ساعات اداری نیز میزان مصرف وسایل سرمایشی و روشنایی خود را نیز کاهش داده و در صورت داشتن دستگاه دیزل، برق مصرفی خود را از آن استفاده کنند.

 بر اساس سیاست‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، برق مشتریان چاه‌های کشاورزی نیز همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ قطع خواهد بود.

توصیه می‌شود تا شهروندان همانند گذشته هنگام استفاده از کولر‌های آبی، از دور کند آن استفاده کرده و دمای کولر‌های گازی خود را نیز هنگام استفاده برروی اعداد ۲۴ یا ۲۵ قرار دهند.

قافله باشی ادامه داد: شهروندان همچنین در طول روز میزان روشنایی منزل خود را کاهش داده و در ساعات ۱۱ تا ۱۶ و همچنین ۲۰ تا ۲۳ از استفاده همزمان وسایل برقی خودداری کنند و برق نمای ساختمان خود را نیز هنگام شب خاموش نمایند.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه برق، کارشناسان این شرکت طی روز‌های گذشته ضمن شناسایی مشترکان پرمصرف، با مراجعه حضوری اقدام به ارایه اخطار به آنان کرده اند و در صورت بی اهمیتی و تداوم مصرف، برق آنان نیز قطع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار