مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح جدید هوشمند سازی یارانه آرد به هیچ عنوان قیمت نان در سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت.

علی نوبخت گفت: با اجرای طرح جدید هوشمند سازی یارانه آرد، مردم نان را با قیمت مصوب سال ۱۴۰۰ خریداری خواهند کرد و به هیچ عنوان قیمت نان در سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل می‌گوید: محدودیتی برای مردم در خرید نان وجود ندارد و میزان مصرف نان مردم مشخص شده است.

نوبخت گفت: دستگاه‌های کارتخوان جدید مخصوص نانوایی‌ها در حال نصب است و همه نانوایی‌ها به کارتخوان‌های جدید مخصوص نانوایی مجهز می‌شوند.

او گفت: سیاست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی موثر و تصمیمی راهبردی برای تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از دهک‌های پایین جامعه، مبارزه با فساد، رانت و اصلاح ساختار اقتصادی زنجیره گندم، آرد و نان است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با بیان اینکه در صورت فروش نان بیشتر از آرد خریداری شده توسط نانوا سامانه به کاربران هشدار می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه نرم افزار موجود تمام فرایند خرید آرد تا فروش نان را تحت کنترل دارد احتمال تخلف بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

نوبخت با بیان اینکه تمهیدات لازم برای خرید گندم و کلزا از کشاورزان استان اندیشیده شده است، گفت: مراکز خرید هم باید هر چه سریعتر نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کنند.

او همچنین در مورد خرید گندم از کشاورزان گفت: کشاورزان برای جلوگیری از اتلاف وقت و معطلی باید قبل از مراجعه به مراکز خرید تضمینی در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهادکشاورزی ثبت نام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی محصولات تولیدی خود را تحویل دهند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل در باره پرداخت بهای گندم خریداری شده هم گفت: برای تسریع در روند پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده به کشاورزان لازم است مراکز خرید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت و ارسال چک لیست‌ها به بانک عامل اقدام کنند.

نوبخت با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در استان اردبیل ۱۱۵ هزار ریال اعلام شده است، ادامه داد: در سال زراعی جاری در استان ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲۲ هزار هکتار گندم دیم زیر کشت رفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
ماانسانهای منطقی ،باانصاف وحسابدان هستیم وقتی به این هم فکرکنیم که درشرایطی که بعدازعیدکلیه اصناف مانندشیرینی فروش،غذاخوری،قصاب ومثلا سوپرمارکت ازقنادی وگوشت وبرنج وانواع لبنیات گرفته تا بیسکویت وکاغذدستمالی راگرانتر میفروشند وحرفشان این هست که مواداولیه یاخریدخودمان گرانترشده که ماهم افزایش قیمت داده ایم والبته حق هم میگویند واصول شرعی کاسبی هم این هست که هرچه راگرانترخریدی با رعایت سودمنصفانه گرانترهم بفروشی،امابامنت براینکه قیمت آردثابت میباشد نانوابه اجبارنان رااکنون هم بقیمت ووزن سال قبل میفروشد درحالی که خوب میدانیم بعدازعیدبرای تهیه نان ،،هزینه خمیرمایه،،حق بیمه،مزدکارگر،قبوض گاز وبرق واجاره مغازه اش قطعا چندبرابرشده.پس اتفاقا ما مدیون نانواهستیم وبایدمضاعف تشکرکنیم و ماکه مسلمانیم وحقیقتا به حلال وحرام بودن لقمه ای که ازگلویمان پایین میرودخیلی دقت میکنیم والبته هم جای تحسین دارد ،،بهتراست به این نکته هم کمی توجه کنیم که مابه التفاوت قیمت نان رانسبت به سال قبل درحقیقت ازجیب نانوا میخوریم،،،تشکرکه پیشکش ،،حداقل بدانیم که نانوا علاوه برتحمل زحمات فراون پخت نان ،،،قسمتی ازقیمت تهیه نان راهم ازجیب خودش میدهدپس شکرگزارش باشیم نه طلبکار، اری ما شکرگزاریم نه نمک نشناس
وحتما ازاین لحظه باعینک متفاوت به نانوایان زحمتکش بی ادعا نگاه خواهیم کرد