وزیر تحصیلات عالی طالبان خواستار همکاری ترکیه در افزایش بورس های تحصیلی به محصلان افغانستانی شد.

مولوی عبدالباقی حقانی،  سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در جریان سفرش به ترکیه با ایرول اوزوار، وزیر تحصیلات عالی و پروفسور علی ارباش، وزیر امور دینی آن کشور دیدار کرد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در جریان این دیدارها روی مشترکات دینی و فرهنگی میان دو کشور صحبت کرد و خواهان همکاری های ترکیه در بخش های تعلیمی، تحصیلی، دروس آنلاین، افزایش بورس های تحصیلی، دعوت استادان ترکی به افغانستان، ایجاد زمینه ارتقای ظرفیت استادان افغانستانی در ترکیه و همکاری در بخش های مختلف با پوهنتنون بین المللی افغانستان شد.

بعد سرپرست وزارت تحصیلات عالی، با وزیر امور دینی و مذهبی، دارالافتاء مرکزی و مسئول بخش بورس های تحصیلی آن کشور دیدار کرد و ضمن ابراز خرسندی از اهدای بورس های تحصیلی به محصلان افغانستانی، بر افزایش همکاری های آن کشور در این زمینه تأکيد کرد.

مولوی عبدالباقی حقانی، با مسئولان و کارمندان سفارت افغانستان مقیم ترکیه و همچنان نمایندگان محصلان افغانستان نیز دیدار کرد و خواسته ها و مشکلات آنان را شنید و در راستای حل مشکلات به آنان اطمینان داد. 

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان می‌‌گوید که دلایل طالبان درباره‌ عدم بازگشایی مکاتب به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم مبهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.