رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که با ارسال پیامک جعلی با عنوان سامانه ثنا اقدام به سرقت از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: در پی ارسال پیامک‌های جعلی سامانه ثنا به شهروندان در نوروز سال جاری و وصول تعداد زیادی پرونده در این خصوص، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان خوزستان قرار گرفت و تیم عملیات ویژه در این خصوص تشکیل شد.  

رئیس پلیس فتا خوزستان می گوید: کارشناسان این پلیس با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات تخصصی و بهره‌گیری از روش‌های فنی موفق شدند ردپای متهم را شناسایی و به هویت این شیاد سایبری دست پیدا کنند.

سرهنگ حسینی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات به دست آمده و استفاده از روش‌های نوین پی‌جویی جرم، مخفی‌گاه متهم را که ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضائی با اعزام مأمورین زبده و تعقیب و مراقبت، طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم را دستگیر و به پلیس فتا استان خوزستان انتقال دادند.

به گفته او با شروع تحقیقات از متهم، وی در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، ولی پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر کارشناس پلیس فتا به ناچار لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب چندین نفر از سال ۹۹ تا کنون و به مبلغی حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: ارسال هرگونه پیامک با عنوان شکوائیه یا سامانه ثنا با شماره‌های شخصی یا سرشماره‌های ناشناس، صرفاً کلاهبرداری است و سرشماره قوه‌قضائیه برای ارسال هرگونه شکوائیه، ابلاغ قضایی و سامانه ثنا فقط سرشماره ADLIRAN می‌باشد.

سرهنگ حسینی گفت: هیچ سازمان دولتی یا خصوصی با ارسال پیامک در خواست واریز وجه نمی‌کند.

او به شهروندان توصیه کرددر صورت دریافت هرگونه پیامک حاوی لینک از شماره‌های شخصی و یا سرشماره‌های ناشناس که از شما درخواست واریز وجه و یا نصب برنامه می‌کرد، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.