رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: از مجموع ۳۰۰ هزار شرکت کننده در پایه هفتم و دهم، ده درصد داوطلبان در مدارس سمپاد پذیرفته خواهند شد.

الهام یاوری در خصوص آمار داوطلبان آزمون ورودی مدارس سمپادگفت: در آزمون پایه هفتم، ۱۹۰ هزار داوطلب و در آزمون پایه دهم نیز بیش از۱۱۰هزار داوطلب شرکت کرده‌اند، بنابراین در مجموع۳۰۰هزار شرکت کننده داریم که حدود ۱۰ درصد از این افراد در مدارس استعداد‌های درخشان سراسر کشور پذیرفته می‌شوند.

او گفت: ظرفیت مدارس به تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در آن پایه در شهرستان یا ناحیه وابسته است که عرف جهانی پذیرش دانش آموزان تیزهوش، حدود ۲ درصد است و ما تقریبا همین تعداد دانش آموز را پذیرش می‌کنیم.

یاوری ادامه داد: ۴۸۰۰نفر در رشته ریاضی فیزیک، ۴۷۰۰ نفرعلوم تجربی، ۳۳۰۰ نفر علوم انسانی و۴۰۰نفر در سمپاد مهارتی در کل کشور پذیرش می‌شوند. در مجموع نیز حدود ۷۰۰مدرسه در سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان داریم که در نواحی مختلف کشور حضور دارند و آماده پذیرش دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده هستند.

به گفته یاوری سیاست ثابت سازمان، تنوع در تجربیات یادگیری دانش آموزان است که براساس آن تجربیات بتوانند انتخاب رشته‌شان را با دقت بیشتری انجام دهند؛ بنابراین بستر و فراهم آوری فرصتی برای انتخاب رشته‌های متنوع‌تر برای توجه به جذابیت و پی‌بردن به چالش‌های موجود در رشته‌های مختلف، منجر به توازن رشته‌ای شده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: درصد دانش آموزان سمپادی که به رشته‌های علوم انسانی و علوم ریاضی علاقه‌مند می‌شوند از متوسط کشوری به مراتب بیشتر بوده و درصد آن رو به رشد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
سمپادیا = ثروت ملی
آخرین اخبار