سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان از کاهش ۲/۷ درصدی مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان خبر داد.

حمید پورحسینی گفت: طبق رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون ۹ شهرستان تابعه این استان در وضعیت آبی و شهرستان فامنین در وضعیت زرد کرونایی است.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۷۷ بیمار در مراکز ۱۶ ساعته و ۱۱۱ بیمار در اورژانس‌های استان همدان پذیرش و از این تعداد ۲۰ بیمار شامل ۱۴ بیمار کرونایی در بخش عادی و چهار بیمار در بخش آی. سی. یو بستری شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان‌های استان همدان به ۷۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۴ نفر در بخش آی. سی. یو بستری شدند و وضعیت جسمی ۲ تن از بیماران بسیار وخیم گزارش شده است.

حمید پورحسینی گفت: مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۲/۷ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها ۲۵/۷ درصد کاهش داشته است.

او گفت: تعداد موارد جدید بستری بیمارستانی در هفته گذشته به ۱۳۲ بیمار رسید که این آمار نسبت به هفته ماقبل که ۱۰۱ نفر بود ۳۰/۷ درصد افزایش داشته است.

 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۳۷۷ نفر، مجموع بهبود یافتگان از کرونا به ۲۹ هزار و ۹۷۳ نفر، مجموع مثبت بستری در بیمارستان‌ها ۳۳ هزار و ۳۱۵ نفر و مجموع متوفیان به سه هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

پورحسینی در زمینه آخرین آمار واکسیناسیون نیز بیان کرد: ببش از سه میلیون و ۱۹۱ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳/۱ درصد، نوبت دوم ۸۳/۶ درصد و نوبت سوم ۴۰ درصد است.

او گفت: درصد پوشش واکسیناسیون بانوان باردار در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۸.۲ درصد است همچنین میزان دریافت واکسن کرونا برای نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۴.۹ درصد و نوبت دوم ۸۳/۳ درصد و برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نوبت اول ۲۵/۷ درصد و نوبت دوم ۱۲/۹ درصد است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.