سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: تاب‌آوری اجتماعی باعث کاهش جرایم خشونت‌آمیز در جامعه می‌شود.

آقای موقری در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان شرقی توجه به بحث تاب آوری اجتماعی را از لحاظ روانی در جامعه منجر به کاهش آمار جرایم مرتبط با خشونت دانست و  گفت: در این راستا آگاه سازی عمومی و مساعدت رسانه‌های گروهی لازم و ضروری است.

برخی از جرایم به عنوان جرایم اولویت دار مطرح می‌شوند که فراوانی آن در استان زیاد است.

جرایم اولویت دار به عنوان برنامه‌های اساسی در بحث پیشگیری مورد توجه دادگستری آذربایجان شرقی قرار گرفته که از جمله این مباحث جرایم مرتبط با خشونت است.

 ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین، اهانت، تخریب و افترا جزو جرایم مرتبط با خشونت در آذربایجان شرقی است که عوامل متعددی باعث ارتکاب آن‌ها و افزایش مراجعات مردمی به دادسرا‌ها و مراکز قضایی می‌شود.

 سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی و عمومی باید در رابطه با کاهش میزان جرایم مرتبط با خشونت برنامه‌های خود را به دادگستری آذربایجان شرقی ارائه دهند.

با اجرای این برنامه‌ها می‌توان تا پایان سال شاهد کاهش آمار این نوع جرایم بود.

وی  به برگزاری جشنواره نقد برتر قوه قضائیه طی امسال اشاره کرد و گفت: در طول سابقه عدلیه ایران برای اولین بار قوه قضائیه جشنواره‌ای به منظور جلب مشارکت مردمی در موضوعات مرتبط با خود برگزار کرده است که می‌تواند بسیار ثمربخش باشد.

 در کنار فعالیت سامانه سجام قوه قضائیه که گزارشات مردمی در آن ثبت می‌شود، به منظور تکمیل مشارکت مردمی و نخبگان جامعه جشنواره نقد برتر در مورد قوه قضائیه پیش بینی شده است و علاقمندان به موضوع جشنواره می‌توانند آثار انتقادی خود را تا ۳۱ خرداد به آدرس این جشنواره (www.nagd.eadl.ir) ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تنها چیزی که باعث کاه‌‌ش خشونت میشه درست شدن پلیس و دادگستریه