با هدف تامین مسکن قشر‌های مختلف و کاهش قیمت‌ها در نیکشهر، ۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در این شهرستان احداث می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نیکشهر گفت: طرح جهش ملی مسکن این شهرستان نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است و تعداد سه هزار متقاضی این طرح در شهر‌های نیکشهر، بِنت، اسپَکه و قصرقند نام‌نویسی کرده‌اند که پس از تایید و تامین زمین از سوی راه و شهرسازی، عملیات احداث آن‌ها آغاز خواهد شد.

رحیم بخش هوتی افزود: علاوه بر این ۲ هزار واحد، همچنین تعداد سه هزار واحد مسکونی نیمه تمام از طرح بازسازی سیل ۱۳۹۸ در سطح این شهرستان با ابلاغ اعتبارات متمم در حال تکمیل است و به‌زودی افتتاح می‌شوند.

وی بیان کرد: این واحد‌های مسکونی ۴۷ و ۶۰ مترمربعی هستند که با تسهیلات اولیه ۴۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض ۲۲ میلیون تومانی در حال ساخت بودند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این واحد‌های سیل‌زده با اعتبار نخست تکمیل نمی‌شدند دولت ۴۰ میلیون تومان متمم تخصیص داده است که امیدواریم با این اعتبار به‌زودی تکمیل شوند.

هوتی گفت: همچنین تعداد هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی طرح ویژه بهسازی در مراحل پایانی ساخت بوده و ۶۰ درصد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

او گفت:  ۲۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در نیکشهر وجود دارد که طرح هادی ۲۱۸ روستا تهیه شده است و در ۹۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این شهرستان طرح هادی تهیه و ۱۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نیز اجرای طرح هادی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار