پوتین: اتحادیه اروپا آنچه از بالا دیکته می‌شود را اجرا می‌کند

رئیس جمهور روسیه در سخنانی به انتقاد از رفتار و مواضع غرب و اروپا پرداخت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی در «انجمن بین المللی اقتصادی پترزبورگ» با انتقاد از رفتار و مواضع غرب و به ویژه کشور‌های اروپایی گفت: اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را به کلی از دست داده و تمامی آنچه را که از بالا بر آن دیکته می‌شود، اجرایی می‌کند و با این کار، به شهروندان و اقتصاد خود آسیب وارد می‌کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: دوران [جهان]تک قبطی به پایان رسیده است. آمریکا به هنگام اعلام پیروزی در جنگ سرد، خود را پیامبر خدا بر روی زمین می‌دانست..

او در ادامه افزود: به نظر می‌رسد نخبگان غربی هنوز به توهمات گذشته چسبیده اند و می‌پندارند تسلط اقتصادی غرب، یک عامل تعیین کننده برای ثبات جهان به شمار می‌رود.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: ما بایستی مستقل باشیم؛ ما قوی هستیم و می‌توانیم با هر چالشی مقابله کنیم. ما از موج تورم رها شدیم و سامانه مالی ما با ثبات است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: امروز، هدف اساسی ما افزایش تولید و عرضه و نیز بازگرداندن تقاضاست. ما می‌توانیم نرخ بهره را تا پایه ۷ درصد کاهش دهیم. ما برای تقویت اقتصاد، به ابراز‌های وام گیری بیشتری نیاز داریم.

او در ادامه افزود: جنگ اقتصادی علیه روسیه از ابتدا محکوم به شکست بوده است. غرب به اقتصاد خود خسارت وارد کرد و ما این مسأله را به وضوح در افزایش قیمت‌ها در آمریکا و اروپا شاهد هستیم. تورم در اروپا با وجود آنکه درگیر هیچ جنگی نیست، بالاست.

ولادیمیر پوتین در ادامه گفت: صاحبان ایدئولوژی سلاح تحریم‌ها که طبق تجربه‌ای که سال‌های گذشته کسب کرده بودند، [به دنبال این مطلب بودند]، همان‌ها در مقام نخست دچار خسارت شدند. تنها خسارت‌های مستقیمی که اتحادیه اروپا از تحریم‌ها دچار آن شد، به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. اوضاع کنونی اروپا به بالاگرفتن رادیکالی اوضاع و تفییر نخبگان در آینده منجر می‌شود.

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: ادعای وخامت اوضاع اقتصادی به دلیل عملیات [نظامی]ویژه روسیه، واژگون نشان دادن حقایق است. عملیات نظامی روسیه در اوکراین به منزله رهایی کشور‌های اروپایی است که روسیه را مسئول مشکلات خود می‌دانند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در خصوص ادعای ممانعت کشورش در خصوص صادرات مواد غذایی از اوکراین نیز گفت: ما مانع صادرات غذایی اوکراین نمی‌شویم و در دریا مین نمی‌کاریم. روسیه از گفتگو با سازمان ملل برای تسهیل تأمین مواد غذایی جهان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در توضیح علت عملیات نظامی در اوکراین نیز گفت: هدف عملیات ما در اوکراین، حمایت از مردم در سرزمین دونباس بود. تحریم‌های غرب بر پایه فرضیات نادرست، و مبتنی بر اینکه روسیه دارای حاکمیت اقتصادی نیست، بنا شده است.
پوتین گفت: روسیه همکاری را با هر طرفی که تمایل به همکاری داشته باشد، توسعه می‌بخشد. روسیه توانایی خود را در زمینه حمل و نقل از طریق راه آهن و بنادر دریایی تقویت می‌کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد میزان بیشتری از گاز کشورش از طریق خطوط انتقال، منتقل گردند. او همچنین مشکل قیمت‌ها و انرژی را نتیجه سیاست‌های اشتباهی دانست که آمریکا و اتحادیه اروپا پیگیری کرده اند.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در سخنانی مدعی شده بود: جنگ روسیه علیه اوکراین سبب افزایش تورم شد و برخی کشور‌ها هستند که از کمبود شدید غذایی رنج می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار