دیبرا لاینز گفت امکان ایجاد یک نظام اسلامی که فراگیر نیز باشد در افغانستان وجود دارد.

دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیأت نمایندگی این سازمان در افغانستان موسوم به «یوناما» همزمان با پایان مأموریت خود و پیش از خروج از کشور در بیانیه‌ای خطاب به مردم افغانستان تأکید کرد که تنها راه رو به جلو در این کشور مشارکت سیاسی است.

لاینز در ادامه این بیانیه گفت: یوناما از نظر سیاسی به این نتیجه رسید که با وجود سیاست‌های افراطی طالبان که حقوق زنان، آزادی رسانه‌ها و نمایندگی سیاسی فراگیر را محدود می‌کند، تنها راه رو به جلو، مشارکت سیاسی است.

لاینز با اظهار اینکه افغانستان برای جامعه جهانی بسیار مهم است و نباید توسط آن فراموش شده و رها گردد؛ گفت: بهترین امید در راهبرد تعامل است که به مقامات حاکم نشان می‌دهد نظامی که زنان، اقلیت‌ها و افراد با استعداد را مستثنی می‌سازد، دوام نخواهد آورد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل همچنین خطاب به طالبان گفت که امکان ایجاد یک نظام اسلامی که فراگیر نیز باشد در افغانستان وجود دارد.

تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و اغلب کشورها برای شناسایی رسمی آن، پیش شرط تشکیل دولت فراگیر با مشارکت وسیع همه طیف های مردم را مطرح کرده اند. طالبان اما می گویند که دولت آنها فراگیر است و در آن نمایندگان همه اقوام سهیم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.