وزیر بهداشت خبر داد

اخذ سیاست های جدید برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق محروم

وزیر بهداشت گفت: یکی از مهمترین سیاست های اخذ شده برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق محروم افزایش ماندگاری نیرو‌های متخصص در مناطق بومی است.

بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری فریدونشهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بدون شک جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین کشور منطقه است که قدرت خود را از اسلام، رهبری و مردم گرفته است. نخستین مؤلفه قدرت کشور ما، اسلام و رهبری و مؤلفه دیگر، مردم و روحیه مقاومت آنهاست.

وزیر بهداشت می گوید: در مقابله با کرونا، امکانات ایران از بسیاری از کشور‌ها کمتر بود؛ اما همراهی مردم موجب کنترل کرونا در کشور شد و از ابتدای شیوع این بیماری، رهبر معظم انقلاب کمک بزرگی به مهار این بیماری کردند.

به گفته عین اللهی، وقتی با هدایت رییس جمهور، حجم گسترده‌ای از واکسن تامین شد، مردم وارد صحنه شدند و با همت و همکاری آن‌ها کرونا کنترل شد؛ به طوری که در حال حاضر از حیث موفقیت در مهار این بیماری از متوسط جهانی، بالاتر قرار داریم.

وزیر بهداشت  گفت: دولت در عمل نشان داده است که می‌خواهد در میدان باشد، مشکلات مردم را از نزدیک ببیند و با همه توان، در جهت حل آن‌ها گام بردارد.

وزیر بهداشت از وجود عشایر به عنوان یکی از نقاط قوت شهرستان فریدونشهر یاد کرد و گفت: عشایر، قهرمانان کشورند که با تلاش خود، زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند و انسان‌های پاک و بی آلایشی هستند که حضور آن‌ها در هر منطقه، منشأ عزت و قدرت است و بنابراین باید مشکلات آن‌ها را حل کرد.

او گفت: اولویت اول وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، کنترل کرونا بود، به لطف خدا این بیماری در کشور مهار شد و ایران به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه، از موفق‌ترین کشور‌های دنیا در این زمینه است؛ اما در عین حال سؤالی باقی است و آن این که در کجای دنیا، بیمار را تحریم می‌کنند؟ در فرهنگ ایرانی به بیماران کمک می‌شود و برای آن‌ها گل و شیرینی می‌بریم، اما در ایام کرونا، استکبار در حق مردم ایران ناجوانمردی کرد.

 عین اللهی می گوید: سه هفته پیش در ژنو به رییس سازمان جهانی بهداشت گفتم شما می‌گویید غذا و دارو تحریم نیست؛ اما بگویید با کدام بانک، مبادلات مالی داشته باشیم؟

وزیر بهداشت گفت: در اوج کرونا روزانه، بیش از ۷۰۰ بیمار جان می‌باختند و بیش از ۵۰ هزار بیمار جدید شناسایی می‌شدند. در چنین شرایطی ما را تحریم و دارو و واکسن را از ملت ما دریغ کردند؛ اما ملت ایران ایستادگی کرد و تجهیزات، دارو و واکسن را با تلاش دانشمندان مومن و انقلابی و صنایع خود، در داخل تولید کردیم.

عین اللهی گفت: شبکه بهداشت کشور، نشان دهنده یکی از تحولات بزرگ و افتخارات وزارت بهداشت است و بنده به بهورزان شاغل در این شبکه ها، افتخار می‌کنم؛ چرا که در برخی حوادث از قبیل سیل و زلزله در کشور دیدیم که بهورزان روستا‌ها را ترک نکردند و یاریگر مردم روستا‌ها بودند.

او گفت: سیاست جدیدی را برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق محروم اتخاذ کرده ایم که یکی از مهمترین آنها، افزایش ماندگاری نیرو‌های متخصص در مناطق بومی است و تا دو سه هفته آینده، جزییات آن اعلام می‌شود. افزایش سهمیه مناطق محروم در کنکور نیز دیگر برنامه وزارت بهداشت است که مطابق با آن امسال، افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت با تاکید بر مناطق بومی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر در رشته‌های تخصصی، اختیار جذب مازاد نیروی تخصصی از افراد بومی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.