رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سومین برنامه کاری خود در قالب سفر هیئت عالی قضایی به قم از دادگستری سلفچگان بازدید کرد.

ذبیح الله خداییان در بازدید از دادگستری سلفچگان، پیشگیری را مهمترین راهکار کاهش دعاوی حقوقی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود به ویژه در مناطق روستایی ضمن رصد کامل خرید و فروش اراضی و تغییر کاربری زمین ها هشدار‌های لازم درباره عوارض قضایی و حقوق به خریداران و فروشندگان و متخلفان در حوزه تغییر کاربری داده شود.

او فعالیت واحد‌های صنعتی در بخش سلفچگان را مورد توجه قرار داد و و با تاکید بر ضرورت پایبندی این واحد‌ها به ضوابط قانونی و هشدار‌های دستگاه‌های نظارتی گفت: با رعایت همه قوانین نباید خللی در تولید ایجاد شود و با افراد متخلف در این حوزه برخورد می‌شود.

حجت الاسلام احمدی، رئیس دادگاه سلفچگان هم در این بازدید آلودگی زیست محیطی ناشی از فعالیت و پساب برخی کارخانه‌های فعال در شهرک صنعتی سلفچگان، اختلافات ملکی، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی و برداشت بیش از حد واحد‌های صنعتی و کارخانه‌ها از منابع آبی، اختلاف در بین دامداران بر سر بهره بردای از مراتع و همچنین حجم بالای تصادف در جاده سلفجگان به قم و محور‌های فرعی و روستایی را از مهمترین مسائل و مشکلات قضایی، اجتماعی و اقتصادی بخش سلفچگان عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در پایان درباره پیگیری برای حل مشکلات این بخش از طریق رایزنی با بخشداری و دستگاه قضایی قول مساعد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار