مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کشورش در واکنش به اقدامات ایران و حذف دوربین‌های نظارتی آژانس، تحریم‌ها را افزایش می‌دهد.

« جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که توافق هسته ای با ایران همچنان معتبر است و توافقی روی میز است که ایرانی‌ها می‌توانند آن را بپذیرند..

به گزارش الجزیره، سالیوان با نادیده گرفتن اقدامات آمریکا در تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، مدعی شد : «اقدامات ایران مبنی بر افزایش غنی‌سازی و حذف دوربین‌های نظارتی آژانس برای مذاکرات مفید نیست و ما با افزایش تحریم ها به این اقدامات پاسخ می دهیم.»

او در ادامه اظهارات بی اساس خود توپ را در زمین ایران انداخت و  ادعا کرد که همه طرف ها باید روی توافق برجام تمرکز کنند و به آن بازگردند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مقامات دولت بایدن در جلسه توجیهی غیر علنی که بامداد امروز (پنجشنبه) در کنگره برگزار شد، به سناتور‌ها اطمینان دادند که در صورت نیاز و به دلیل کم‌تر شدن احتمال توافق هسته‌ای در وین، آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد. کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نشست با مقامات دولت جو بایدن از جمله رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، و برت مک گورگ، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در خصوص آینده مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

پیش از این نیز رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است. او گفت: آژانس در تلاش است تا برخی از واقعیت ها در ایران را توضیح دهد. ما هنوز در ارتباط با برخی سوال های فنی که از تهران پرسیده ایم،  پاسخی دریافت نکرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
گور بابای سگت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ما هم با غنی سازی بیشتر و حذف دوربین ها به تحریمای شما جواب میدیم
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۵:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اولا امریکا اطلاعی از اینکه ایران به سلاح هسته ای مسلح شده یا نشده ندارد. دوما ایران کشوری نیست که با های و هوی امریکا و امثالهم جا بزند. سوما امریکا با این اقدامات مذبوحانه اش سرعت نابودی خود را بیشتر میکند. روز واقعه مذاکره یا تحریم محلی از اعراب ندارد. ان روز روز دیپلماسی و تحریم نیست. روز نیستی است برای امریکا و متحدانش در اقصی نقاط عالم.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
اقای جیک سالیوان این پدیده ای که شما انرا تحریم مینامید مشمول کل مراتب سرقت بوده و مرتکب به جرم سرقت در هر پست و مقامی که باشد مستحق مجازات است. حتی اگر قانونگذار باشد. سرقت در اثر پوشش نام و نشان تغییری در ماهیتش داده نمیشود. سارق در هر لباسی یا پست و مقامی سارق باقی میماند. شما که مدعی حقوق بشر هستید چرا دست به این سرقتها میزنید؟ تمام نحریمهای شما بر علیه ایران و ایرانی حکم سرقت بر ان مترتب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دستتون درد نکنه مام پاسختون رو با بمب اتمی میدیم!
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ما باید بمب هسته ای داشته باشیم تا به ما حمله هسته ای صورت نگیره، هم تحریمیم هم در هر جنگی ممکنه علیه ما بمب هسته ای استفاده بشه، ساخت بمب هسته ای باید صورت بگیره تا هم موازنه تسلیحاتی صورت بگیره هم قدرت چانه زنیمون بیشتر بشه، ما کلا نباید در مورد ساخت یا عدم ساخت بمب هسته ای بحث کنیم، ما باید در مورد کاهش و به صفر رساندن تعداد بمب های هسته ای جهان بحث کنیم و تا تحریم هست وارد همین مذاکراتم نشیم ، اینا محقق نمیشن جز با داشتن بمب هسته ای
آخرین اخبار