مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید زردآلو در شهرستان خلخال در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد کاهش یابد.

محمدشاد خاطر گفت: از زمان آغاز برداشت زردآلو از باغ‌های میوه مناطق نیمه‌ گرمسیری بخش خورش‌رستم این شهرستان محصول قابل‌توجهی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال می گوید: از مجموع ۵۳۰ هکتار باغ زردآلو واقع در بخش‌های مرکزی ،خورش‌رستم و شاهرود این شهرستان ۳۹۰ هکتار باغ زردآلو بارور بوده که با توجه به میانگین عملکرد ۶.۵ تنی محصول در هر هکتار مجموع تولید میانگین سالانه این محصول دو هزار و ۵۰۰ تن است.

به گفته او، زردآلوی تولیدی این شهرستان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید ارگانیک محصول و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

شادخاطر گفت: انواع زردآلوی ارقام بومی و اصلاح شده در این شهرستان تولید می‌شود که می‌توان به نوع الله‌کرم، حسین‌خانی، شکری، سلطانی، گرد شیرین، اجی اریک، آق اریک و ارقام شاپ شاپ مهم‌ترین رقم‌های بومی شهرستان اشاره کرد.

او می گوید: امسال با توجه به قیمت مناسب این میوه در بازار پیش‌بینی می‌شود امسال رقم مناسبی از محل فروش محصول کشاورزی زردآلو عاید باغداران و تولیدکنندگان شود.

از مجموع ۴۵ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خلخال بیش از هفت هزار هکتار به ایجاد باغ‌های میوه اختصاص یافته و انواع میوه‌های مناطق سردسیری همچون سیب و گلابی پاییزه ، میوه‌های مناطق نیمه‌گرمسیری مانند زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو، به، هلو و شلیل در این باغ‌ها تولید می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.