مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر‌های جدید کشور گفت: در راستای پیشبرد امورات شهروندان، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان و بویژه دستگاه‌های فرهنگی در شهر‌های جدید مستقر می‌شوند.

سید علیرضا مکبری در شهر جدید عالیشهر استان بوشهر گفت: فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات و بهزیستی از جمله دستگاه‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ باید رئیس اداره یا نمایندگی آن‌ها در شهر‌های جدید استقرار پیدا کنند.

او می‌گوید: هویت ایرانی اسلامی از دیگر لازمه‌های شهر‌های جدید است که اجرا طرح مسجد محوری بخشی از این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر‌های جدید کشور اعلام کرد که با اجرا طرح مسجدمحوری باید فضا‌هایی مانند فضای بازی کودکان، کتابخانه، استخر و کانون‌های توسعه با مرکزیت مساجد شکل بگیرد.

وی گفت: شهر‌های جدید تبدیل به انباری پراز آدم تشکیل شده و این در صورتی است که هر شهر باید براساس مولفه اسلامی دارای نماد‌های هویتی، یادمان شهدا، هیات و مصلی بزرگ در سطح شهر داشته باشد.

مکبری می‌گوید: اکنون عالیشهر نسبت به سایر شهر‌های جدید از باب معماری و زیرساخت‌های احداث شده شرایط مطلوبی داشته و نماد‌هایی از هویت ایرانی اسلامی نیز در این شهر وجود دارد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر‌های جدید کشور  بیان کرد که با این وجود سرانه فضا‌های آموزشی و مذهبی و همچنین کارکرد آن در شهر جدید عالیشهر باید افزایش پیدا کند.

مکبری می‌گوید: عالیشهر مردمی اصیل، با فرهنگ، فهیم و متخصص دارد که با وجود مجتمع فرهنگی هنری آفتاب باید فعالیت‌های خوبی نیز در این حوزه شکل بگیرد.

او گفت : هیات مرجع مذهبی شهر‌های جدید نیز باید با مدل هیات اعظم شهر‌های اردبیل و زنجان راه‌اندازی و در مناسبت‌های مهم در میدان اصلی شهر عزاداری داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر‌های جدید کشور  عنوان کرد که  شرکت‌های عمران همچنین باید در برگزاری مراسم‌های مرتبط با عید غدیر و پیاده‌روی نمادین اربعین حمایت‌های لازم و ویژه داشته باشند.

مکبری در ارتباط با عمکرد شرکت عمران شهر جدید عالیشهر نیز عنوان کرد که مسئولان این شرکت در حوزه فرهنگی اجتماعی نمره قبولی دریافت کردند و بخ‌زودی در پایتخت موردتجلیل قرار می‌گیرند.

او گفت: شهر‌های جدید در بحث کارآفرینی و اشتغال نیز باید وضعیت خود را موردارزیابی قرار دهند چراکه این موضوعی هم برای حیات و پویایی شهر‌های جدید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
حتما خود بوشهر بااصالت نیستند که هرچی غیربومیه فرستادید تو ادارات و دل شهر ما بومیا می‌فرستین عالیشهر که نیم ساعت تا شهر فاصله داره.