حفاظت از اراضی ملی و تمرکز بر روی اقدامات پیشگیرانه از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی است.

محسن رستگار، رئیس دادگستری شهرستان جهرم در بازدید از اراضی جنگلی منطقه چاتیز این شهرستان و تصرفات بوقوع پیوسته در این مناطق گفت: مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و جنگلی باید با اهتمام بیشتری ادامه یابد.

او با اشاره به اصل پیشگیری در مقابله با تعدی متصرفان اراضی ملی خطاب به دستگاه‌های مسئول و نهاد‌های متولی از پیشگیری به عنوان مهمترین اصل در جلوگیری از زمین‌خواری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز گفت: اجرای این امر مهم در اولویت برنامه‌ها و اقدامات قرار دارد و با هرگونه  ساخت و ساز در اراضی ملی جلوگیری می شود.

رستگار گفت: پیگیری پرونده‌های مطروحه در دادگستری با توان وجدیت بیشتر ادامه دارد که برای رفع مسائل و معضلات موجود در مسیر صیانت از اراضی ملی اقدامات و تدابیر لازم انجام می شود.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم گفت: با اتخاذ تدابیر ویژه شامل احیاء ، واکاری و تثبیت ذخیره گاه‌های جنگلی می‌توان میزان تخریب و تصرف اراضی ملی وجنگلی را تا حدودی کاهش داد.

ابراهیم شهسواری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم نیز با تاکید بر اهمیت ذخیره گاه‌های جنگلی جهرم بویژه جنگل چاتیز گفت: حفاظت از مناطق و رویشگاه‌های این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و  با هر گونه تعدی و دست اندازی به اراضی ملی و جنگلی قاطعانه برخورد می شود.

او با قدردانی از دستگاه قضایی وعوامل نیروی انتظامی از مردم طبیعت دوست شهرستان جهرم  درخواست  کرد به منظور حفظ و حراست از منابع طبیعی و سرمایه‌های همگانی همکاری‌های لازم را با نیرو‌های منابع طبیعی داشته و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی را به شماره ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.