آقای معماریان با اعلام خبر استقبال از بیمه نخیلات از فعالان حوزه آبزی پروری و پرورش طیور خواست برای بیمه و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 

جهانپور معماریان مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر آبادان، گفت: تاکنون حدود ۳۸۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات استان زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

بنا به گفته او استقبال بسیار خوبی از بیمه نخیلات در شهرستان‌های آبادان و خرمشهرصورت گرفته است و اکثر نخیلات تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان به همکاری دولت در پرداخت حق بیمه به کشاورزان اشاره کرد و گفت: نیمی از سهم حق بیمه نخیلات را دولت به صورت یارانه و بخشودگی سهم دولت به منظور حمایت از امنیت غذایی کشور پرداخت می‌کند و بنابراین باغداران با بیمه نخیلات خود بار مالی زیادی متحمل نمی‌شوند.

 آقای معماریان با بیان اینکه امکان بیمه محصولات کشاورزی اعم از آبزی و پرورش طیور در خوزستان فراهم شده، اما استقبال در این زمینه مطلوب نبوده است، از دامداران خواست از فرصت بیمه دام و طیور بهره‌مند شوند.


او گفت: دامداران می‌توانند به دفاتر خدمات بیمه‌ای یا کارگزاران رسمی برای بیمه دام خود اقدام و یا اگر ثبت درخواست خسارتی دارند از طریق سامانه جامع بیمه کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در ادامه از اعضای تسهیلات با سود بانکی ۱۰ تا ۱۵ درصد به پرورش دام و طیور خبر داد و گفت: در بحث دام و طیور تسهیلات و سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد با شرایط آسان و ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

او همچنین از اعطای وام روستایی با نرخ ۱۰ درصد برای دام سبک اشاره کرد و آن را کمک خوبی در تامین نهاده‌های دامی دانست.


بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان محصولات کشاورزی بدون بیمه، مشمول پرداخت خسارت نمی‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.