فرماندار گرگان از مردم برای مشکلاتی که در تهیه نان از جمله صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها ایجاد شده است عذر خواهی کرد.

عیسی پایین محلی گفت: در این شهرستان ۴۲۶ نانوایی دارای سهمیه آرد نوع ۱ و ۲ هستند که در ۳۰۷ نانوایی، نان به قیمت هزار تومان و در ۱۱۹ نانوایی به قیمت ۲ هزار تومان عرضه می‌شود و فروش با قیمت بالاتر تخلف است.

فرماندار گرگان گفت: ضعف مدیریت بر اتحادیه نانوایان و خودِ نانوایی‌ها، سوء استفاده برخی افراد از موقعیت ایجاد شده و گران شدن برخی اقلام مانند خمیرمایه، نمک، بیمه کارگران، افزایش بهای اجاره واحد‌ها و حقوق کارگران سبب شده تا برخی از خبازی‌ها اقدام به تخلف کنند.

او گفت: طی بازدیدها، با تخلفاتی مانند تعطیلی خودسرانه برخی از واحدها، کاهش ساعت کاری و رعایت نکردن ساعت پخت، مشاهده آرد نوع ۱ و ۲ در خبازی‌های سوپرآزاد و فانتزی‌ها، کم فروشی و کاهش وزن چانه مواجه شدیم که برای واحد‌های متخلف پرونده تشکیل شد و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

پایین‌محلی در مورد فعالیت ۴۶ نانوایی سوپرآزاد و فانتزی در این شهرستان و تامین آرد این واحد‌ها گفت: این نانوایی‌ها باید آرد مورد نیاز خود را براساس ضوابط و مقررات و به قیمت مصوب برای صنف و صنعت، از اداره غله تامین کنند.

اوگفت: به اتحادیه خبازان نیز اعلام کردیم که از این پس نانوایی‌های سوپرآزاد و فانتزی باید فاکتور خرید آرد داشته باشند تا مشخص شود که از چه طریقی آرد مصرفی خود را تامین کرده‌اند.

فرماندار گرگان می‌گوید: نخستین اقدام ما بازرسی و انجام اقدامات بازدارنده مانند طراحی دفترچه نظارت است.

او گفت:همچنین اقداماتی مانند تغییر ساعت پخت نانوایی‌ها، نصب دوربین‌های مداربسته که فعلا اختیاری است، ایجاد و استفاده از سامانه هوشمند حمل آرد، برخورد با متخلفان و همچنین افزایش سهمیه آرد نانوایی‌هایی که به مردم خدمت می‌کنند در حال انجام است.

فرماندار گرگان به مردم قول داد: همه تلاش خود و مجموعه مدیریتی شهرستان را برای رفع مشکلات حوزه آرد و نان به کار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.