محمد خزاعی تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت‌های سینمایی در سراسر کشور را یکی از اهدافسازمان سینمایی کشور دانست.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت‌های مهمی در زیرساخت‌های سینمایی استان آذربایجان شرقی وجود دارد و ما هم تلاش می‌کنیم تا تمام شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای سینما باشند.

او تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت‌های سینمایی در سراسر کشور را یکی از اهداف مهم سازمان سینمایی کشور می‌داند.

به گفته خزاعی، سینما کارکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، تصویری که ساخته و روایتی که در سینما بیان می‌شود، شاکله ذهنی مردم را می‌سازد؛ بنابراین باید این هنر حمایت شود و در توسعه زیرساخت‌ها توجه جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان سینمایی می‌گوید دفاتر سینمای جوان در استان‌ها از ۱۲ سال پیش تاکنون تجهیز نشده‌اند، که مشارکت استان به همراه حمایت سازمان سینمایی می‌تواند راهگشای این امر باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آماده حمایت از تولید فیلم شهید شفیع زاده هستیم، گفت: تولید آثار سینمایی و مستند از شهدای شاخص استان‌ها جزو اولویت‌های سازمان سینمایی کشور است.

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی هم تولید آثاری در راستای معرفی چهره شهدایی همچون یاغچیان، شفیع زاده، تجلایی، مهدی و حمید باکری و حسن افشرد را ارزشمند دانست و گفت: هنرمندان بسیار مستعدی در استان وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرند، منجر به خلق آثاری فاخر در حوزه فیلم و سینما خواهند شد.

خرم با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سراسر استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و احداث، استان پای کار است به شرطی که به همان میزان سازمان سینمایی در تجهیز اعتبار خرج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلجو
۱۵:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
ما تو محلمون با ۲۰۰۰نفر جمعیت هنوز خانه بهداشت و مدرسه دخترانه دبیرستان نداریم