فرماندار شوشتر توانمندسازی و توجه به ایجاد شغل برای افراد تحصیل کرده دانشگاهی، بیکاران فاقد مهارت و زنان را از جمله مهم‌ترین اولویت‌ها برای ارائه تسهیلات و هدایت اعتبارات اشتغال زایی در شهرستان دانست.

حجت‌اله دهدشتی گفت: نحوه توزیع تسهیلات برای ایجاد شغل بسیار مهم است. به همین منظور در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، سه دسته از افراد فاقد شغل باید به طور جدی محور ارائه تسهیلات و هدایت اعتبارات باشند.

او می گوید: افراد تحصیل کرده دانشگاهی، بیکاران فاقد مهارت و زنان سه گروهی هستند که باید برای هرکدام از آن‌ها راهکار‌های لازم جهت شاغل شدن در نظر گرفت چرا که در هدف‌گذاری انجام شده توانمندسازی آن‌ها با توجه به نرخ بیکاری که وجود دارد، دارای اولویت است که البته باید افراد فاقد مهارت ابتدا به سمت فراگیری آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و از این قبیل هدایت شوند.

به گفته ا‌و این جلسه و کارگروه ذیل شورای اشتغال شهرستان است و به طور ریزتر مسائل مربوط به رونق اشتغال را بررسی می‌کند. از جمله مسائل مهم در این خصوص توجه به اقتصاد دانش بنیان و افزایش سهم آن در رونق شغل است.

این مقام مسئول گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» را، فرمان می‌دانیم و باید اجرای آن را شهرستان شوشتر با جدیت در همه دستگاه‌ها شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان شوشتر می گوید: از دیگر طرح‌ها و برنامه‌هایی که تاکید جدی بر آن‌ها وجود دارد، توسعه صنعت آبزی پروری و پیگیری جهت اجرای سند شیلات در شهرستان است. ارتقای معیشت خانواده‌ها با تکیه بر ظرفیت‌های مشاغل خانگی از دیگر نکات حائز اهمیت است.

دهدشتی گفت: توسعه گردشگری با اولویت گردشگری آبی و همچنین صنایع دستی که از ظرفیت‌های بالقوه در شوشتر هستند نیز باید مدنظر بوده و به آن‌ها توجه نمود. یکی دیگر از موارد مدنظر در سیاست‌گذاری‌ها تقویت اقتصادی ساکنین حاشیه نشین است که بایستی دستگاه‌های مختلف برای آن‌ها ارائه راهکار داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.