مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با دارا بودن ۳۵۰ هکتار باغ زردآلو پیش‌بینی می‌شود امسال ۴ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

علی‌مروت امیری گفت: با توجه به اینکه از هر هکتار باغ حدود ۱۲ و نیم تن محصول برداشت می‌شود پیش‌بینی می‌شود امسال ۴ هزار تن از این محصول روانه بازار شود.

او گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید زردآلو در سطح استان است وعمده تولیدات این محصول به صورت تازه‌خوری در نهاوند و شهر‌های اطراف آن مصرف و بخشی از آن نیز خشک می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان به آبیارانی بارانی گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان خواهد بود.

او گفت: در سال‌های گذشته تاکنون بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان به سیستم آبیاری قطره‌ای یا تحت فشار مجهز شده که ۸۵ درصد آن از منابع دولت و ۱۵ درصد نیز با مشارکت کشاورزان بوده است.

او گفت: به منظور ادامه طرح آبیاری مکانیزه بیش از ۱۲ هزار از اراضی مستعد آبیاری قطره‌ای در سطح شهرستان شناسایی شده که ۸۰ درصد هزینه آن از محل منابع دولتی به صورت رایگان تامین و بقیه به صورت مشارکت از سوی کشاورزان پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.