برگزاری جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی

جلسه شورای اداری استان به ریاست آقای خرم استاندار آذربایجان شرقی و با حضور فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان در تبریز برگزار شد.

آقای عابدین خرم استاندار اذربایجان شرقی گفت: سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان با تصمیمات مهم و راهبردی به استان صورت گرفت و مسئولین محترم استان در این زمینه زحمات زیادی متحمل شدند.

 بعد از یک هفته از سفر رییس جمهور بیش از یک هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودحه برای شروع کاراختصاص یافت در صورتی که کل منابع استان در سال جاری بین هزار و سیصد تا هزار پانصد میلیارد تومان است به همین جهت پیگیری‌های اساسی و جدی توسط مسولان استانی برای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری بایدمحقق شود.

در حوزه توزیع عادلانه یارانه‌ها و ارز ترجیحی اقدام اساسی صورت گرفت و می‌توان با حساب وکتاب عمل کردن از ایجاد مشکلات بعدی جلو گیری کرد که مردم به سختی نیفتند.

ضمن اینکه باید از اقدامات مخل این طرح جلو گیری شود با مردم صحبت کنیم چرا که صحبت با مردم معجزه کرده و باعث می‌شود در جریان اقدامات و گزارش‌های موجود باشند.

 با توجه به فرارسیدن فصل تابستان مشکل صنعت برق و وضعیت اب بسیار مهم است، اما تمامی موارد پیش بینی شده و پیگیری‌های لازم صورت گرفته و چندین موضوع مهم علی الخصوص مصرف بهینه آب و برق، رعایت دستورالعمل‌های این حوزه و جلوگیری از بعضی ناملایمات و مصرف بیش از حد مورد توجه همگان باشد.

سندتحول دولت مردمی باید توسط مدیران کل در استان مطالعه شود چرا که سندی خوب و قابل عملیاتی کردن است وابلاغ شده است تلاش می‌کنیم در این رابطه بدون برنامه و آمایش سرزمینی استان کاری نکنیم.

مشکلات این بخش رفع شده و سامان‌های برای ۶ هزار و ۱۱۷ نانوایی پیش بینی شده است که به سامانه هوشمند تجهیز می‌شوند، این طرح بهترین طرحاست و اجرای ان نباید مشکلی داشته باشد.

مسئولان باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند و در خصوص مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز دربحث جمعیت و جوانی باید به ابلاغ‌ها توجه شود، همبستگی اجتماعی باید در بین اقشار مختلف کشور اتفاق بیفتدو هرگونه عواملی که موجب تحریک و گسست جامعه می‌شود ، جلوگیری شده و حول محور منویات مقام معظم رهبری اقدام کنیم.

استان ما از استان‌های گردش پذیر است که فرمانداران باید از این‌ها پذیرایی کرده وامنیت لازم و نیازمندی‌های ان‌ها را تامین کنند چرا که برای استان ارز آور است و از جنبه‌های مختلف مهم ارزیابی میشود.

جایگاه نظام سلامت را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و گفت: همه باید تلاش کنیم این مجموعه که دردوسال گذشته کرونایی اسیب دیده ترمیم شود و از دست اندر کاران این قشر حمایت کنیم.

همچنین سردار سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین کشور گفت: خدمت به مردم جزو مستحبات است و مقام معظمرهبری فرمود، مهمترین اقدام ضدآمریکایی خدمت به مردم است و این شرایط مطلوبی که از حیث همه گیری کرونا راشاهدیم با تلاش همه عزیزان فراهم شده است مه نمونه‌ای از خدمت به مردم محسوب می‌شود.

 ملت بزرگ ایران یک ملت قدرتمند است و از لحاظ گفتمان انقلابی و مولفه فرهنگی حرفی برای گفتن دارد، اظهار داشت: قانون اساسی و انتخابات‌های مکرر ما در انتخاب مسئولان نشان از مترقی بودن مولفه هایقدرت ملت ایران در بین ملت‌های دنیا است.

دشمن در حال جنگ نرم با ملت ایران است و قدرت و برجستگی‌های ملت ایران قابلمقایسه با ادعای دشمنان نیست، جلوه‌های همراهی ملت ایران بسیار ارزشمند است که شامل قدرت فرهنگی نیز است.

در همین مساله کرونا زمانی واردات واکسن کرونا تسهیل شد که دانشمندان ما خودشان شش واکسن تهیه کرده بودند که نشان از توان بالای این جوانان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.