با حضور معاونت توسعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، یک طرح کشاورزی آبیاری کم فشار در روستای حسین آباد خدا بنده به بهره برداری رسید.

با حضور بدر آبادی معاونت توسعه و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، حسین سعید نیا فرماندار فهرج، علی فهرجی مدیر جهادکشاورزی فهرج و جمعی از مسئولین فهرج یک طرح کشاورزی آبیاری کم فشار در روستای حسین آباد خدا بنده به بهره برداری رسید.

این طرح در یکی از نخلستان‌های خرمای این روستا در سطح ۷۴ هکتار اجرا شده است علی فهرجی مدیر جهادکشاورزی فهرج گفت: با بهره‌برداری از این طرح آبرسانی به نخیلات این نخلستان آسان و باعث صرفه جویی ۳۰ درصدی آب در این نخلستان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فهرج گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اجرا شده است که ۸۵ درصد از اعتبارات دولتی بصورت بلا عوض و ۱۵در صد آن ازسوی کشاورز تامین شده است.

شغل اصلی اهالی روستای خدا بنده کشاورزی است و این روستا در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان فهرج قرار دارد.

قاسم اسماعیل زاده یکی از کشاورزان این روستا گفت: حرکت شن‌های روان به مزارع و باغات و منازل مسکونی مهمترین مشکل اهالی این روستا است و کمبود ادوات کشاورزی در بازار و گرمای شدید و وزش باد‌های گرم و ریز گرد‌ها از دیگر مشکلات ما کشاورزان در این منطقه است.

همچنین در ادامه با حضور حسین سعید نیا فرماندار، بدر آبادی معاون توسعه و نیروی سازمان جهاد کشاورزی استان و علی فهرجی یک سرد خانه خرما در رکن آباد فهرج بهره‌برداری رسید.

علی فهرجی مدیر جهادکشاورزی فهرج این سرد خانه ظرفیت آن ۱هزار تن می‌باشد که برای راه اندازی آن اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده استشهرستان فهرج یکی از مراکز تولید خرما در شرق استان بشمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار