رییس اداره حفاظت محیط زیست کارون از شناسایی ۱۵ انبار ضایعاتی و پلمب یک انبار ضایعاتی به دلیل آتش سوزی پسماند در این شهرستان خبر داد.

عباس ظاهری گفت: شهرداری کوت‌عبداله مرکز شهرستان کارون، تاکنون ۱۵ انبار ضایعاتی را شناسایی کرده که همه آن‌ها غیرمجاز و مخل بهداشت عمومی بوده و برای آن‌ها اخطاریه صادر شده که در آستانه پلمب شدن هستند.

او می‌گوید: انبار‌های ضایعاتی جزو مشاغل مزاحم به شمار می‌آیند و شهرداری مسوول ساماندهی آنهاست، اما در مورد این انبار ضایعاتی، به دلیل اینکه پسماند‌ها را آتش زده بود، ما ورود کرده و با حکم دادستانی آنجا را پلمب کردیم.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست کارون، این انبار ضایعاتی در جاده قلعه چنعان قرار داشته و حدود ۲ هکتار مساحت دارد.

این مقام مسئول گفت: این انبار‌ها محل جمع آوری و تفکیک ضایعاتی هستند که توسط دوره‌گرد‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

آقای ظاهری یکی از مشکلات شهر‌های خوزستان را تفکیک نشدن پسماند از مبداء بیان کرد و گفت: اگر بخش خصوصی برای تفکیک پسماند از مبداء ورود کند، هم درآمدزایی می‌شود و هم پسماند‌ها ساماندهی می‌شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء، دوره‌گرد‌های زیادی در اهواز و شهر‌های اطراف اقدام به جمع آوری پسماند قابل بازیافت و فروش آن‌ها به انبار‌های ضایعاتی می‌کنند.

طبق ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، مدیریت‌های اجرایی پسماند‌های عادی باید طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند را به‌گونه‌ای تهیه کنند که در مراکز استان‌ها و همچنین شهر‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تا پایان سال ۱۳۹۰ و در سایر شهر‌ها و روستا‌ها تا پایان سال ۱۳۹۲، همه پسماند‌های عادی را به صورت تفکیک شده‌جمع آوری کند. بر اساس تبصره ۳، اعتبارات موردنیاز برای آموزش و اطلاع رسانی پسماند‌ها توسط وزارت کشور (سازمان‌شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تامین خواهد شد.

شهرستان کارون به مرکزیت شهر کوت عبداله، با جدا شدن از بخش مرکزی اهواز، در سال ۱۳۹۱ از سوی هیات وزیران به شهرستان مستقل تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.