رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: هر کیلو مرغ در بازار با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

آقای مهدی یوسف خانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ گرم در عمده فروشی ها ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و در خرده فروشی ها ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

او قیمت هر کیلو ران مرغ را ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، سینه مرغ را ۹۰ هزارتومان و فیله مرغ را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

یوسف خانی می گوید: با توجه به افزایش هزینه های تولید همچون نهاده های دامی پیش بینی می شود که از اوایل تیر قیمت مرغ به نرخ مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برسد. 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با اصلاح نظام یارانه، دولت به منظور حمایت از تولید کننده صادرات مرغ را آزاد و تعرفه آن را حذف کرد، درحالیکه صادرات مرغ در شرایط کنونی نباید انجام شود و باید منتظر ماند و دید که با عرضه مرغ به نرخ ارز نیما تولید به چه رقمی می رسد و در صورت مازاد تولید برای صادرات برنامه ریزی شود.

با مردمی سازی یارانه ها در ۲۲ اردیبهشت قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا موجب شد تا مرغ به این نرخ در بازار نرسد.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ گرم ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، فیله ۱۰۵ هزار تومان، بازو ۶۵ هزار تومان و سینه ۹۵ هزار تومان بوده که نسبت به روزهای اخیر نوسان داشته است. هر چند رئیس اتحادیه پرنده و ماهی عرضه مرغ به نرخ ۵۵ هزار تومان را گرانفروشی می داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار