دبیر قرارگاه عدالت آموزشی از تشکیل قرارگاه‌های استانی ویژه عدالت آموزشی در کشور خبر داد و گفت: طرح محرومیت‌زدایی آموزشی در مناطق کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

آقای سلیمی در سفر به مناطق کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری افزود: با تشکیل قرارگاه‌های استانی ویژه عدالت آموزشی، شناسایی، شبکه‌سازی و حمایت از گروه‌های متخصص فعال در هر استان با هدف محرومیت‌زدایی آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

 در بخش اجرای عدالت آموزشی به گفتمان‌سازی جدی و برنامه‌ریزی مدون توسط متولیان امر تعلیم و تربیت و استفاده از گروه‌های خلاق، نوآور و جهادی در حوزه آموزش برای رفع محرومیت‌های آموزشی در استان‌ها با نگاه ملی نیاز است.

براساس راهبرد‌های پیش روی قرارگاه عدالت آموزشی، بنیاد احسان طراحی سازوکاری مشخص و دقیق شتابدهی اجتماعی گروه‌های مردمی فعال در حوزه تحول آموزشی و عدالت آموزشی را مد نظر دارد تا از گروه‌های خلاق، نوآور، جهادی و دغدغه‌مند حوزه آموزش برای رفع محرومیت‌های آموزشی استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله ارائه خدمات ویژه به دانش‌آموزان، معلمان در مدارس مناطق کم‌برخوردار و به صورت زیست‌بوم فعال تعلیم و تربیت استفاده شود.

با بهره‌گیری از توانایی گروه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و با همکاری و هدایت آموزش و پرورش و نهاد‌های حاکمیتی، می‌توان بخشی از محرومیت آموزشی از لحاظ کمی و کیفی  را جبران کرد.

 ظرفیت گروه‌های جهادی به عنوان بازو‌های مطالعاتی، اجرایی و محتوایی می‌توان استفاده کرد و با تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی در استان رصد و شناسایی دقیقی از گروه‌های فعال و افراد تاثیرگذار استان انجام شود.

 در گام نخست در اجرای طرح‌های مختلف از جمله راه‌اندازی مدارس تولید و مهارت، آموزش و توانمندسازی معلمان، استعدادیابی دانش‌آموزان، توزیع لوازم التحریر، حمایت از دانش‌آموزان مستعد پایه دوازدهم و طرح جهاد آموزشی در دستور کار این نهاد با همکاری آموزش و پرورش استان و قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته است.

 هشت هزار بسته نوشت‌افزار و ۶ هزار بسته کاربرگ آموزشی بین دانش آموزان استان توزیع می شود.

 آموزش‌های یک‌هزار نفر از کنکوری‌ها به صورت مجازی نیز انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


 اجرای طرح استعدادیابی متوسطه در ۱۰ رسته به صورت آنلاین و آفلاین در ۱۰ مدرسه، ایجاد ۲ مدرسه تولید و مهارت، آموزش و توانمندسازی معلمان از لحاظ گفتمانی، دانش و مهارتی و مشاوره تحصیلی، تهیه کتاب کنکوری در سطح استان به عنوان دیگر برنامه‌های قرارگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار