سازه‌های زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب‌های بندرلنگه بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان استقرار یافت.

 استاندار هرمزگان گفت: در هرمزگان با وجود ۳۶ هزار صیاد سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع آبزیان صید می‌شود و رتبه اول صید کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

مهدی دوستی ساخت زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان را در راستای حفظ معیشت صیادان و همچنین تقویت و پایداری ذخایر استراتژیک آبزیان خلیج فارس دانست و گفت: این طرح در شهرستان‌های بندرلنگه، سیریک، جاسک و قشم بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان انجام می‌شود.

دوستی گفت: در بخش اول این طرح هزار و ۵۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در بندرلنگه ساخته و در آب‌های این شهرستان مستقر شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان هم گفت: طرح حفاظت و توسعه زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان به منظور احیاء، ترمیم و حفاظت از زیستگاه‌ها و محیط‌های طبیعی و همچنین برداشت قانونمند و توسعه پایدار است.

عبدالرسول دریایی گفت: امکان صید مستمر از دریا، زمینه ساز اشتغالزایی، رونق صنایع جنبی، امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، ثبات شغلی صیادان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری آبزیان و بازسازی ذخایر آبزیان از مهمترین اهداف این طرح است.

او با اشاره به اینکه زیستگاه‌های طبیعی اکوسیستمی از اجتماعات زنده جانوری و گیاهی است و فعالیت و دستکاری انسان تغییرات اساسی و پایه‌ای بر روی عملکرد اکولوژیک آن داشته است؛ گفت: این زیستگاه‌ها در دریا به عنوان محل مناسبی برای انواع آبزیان مثل اسفنج ها، مرجان ها، شقایق و تپه‌های سنگی است که محیط مناسبی برای رشد و تغذیه آبزیان ایجاد می‌کنند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان بندرلنگه با بهره مندی از بیش از هزار فروند شناور صیادی و بیش از ۸۰ هزار تن صید سالانه توانسته ۲۹ درصد صید استان را به خود اختصاص دهد گفت: این شهرستان رتبه اول در ارزش صید و رتبه دوم در میزان صید استان را داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.