ارتین کمالی گفت: این موتورسوار ۱۷ ساله اسدآبادی در اثر بی احتیاطی و نداشتن تجربه کافی در امر رانندگی در مسیر بین روستایی دچار حادثه و جان خود را از دست داد.
او گفت: بعد از حادثه فرد مصدوم به بیمارستان اعزام شد، اما با وجود تلاش کادر پزشکی به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.
سال ۹۹، ۶۵ نفر موتورسوار و سال گذشته ۶۱ نفر موتورسیکلت سوار جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹، ۶ درصد کاهش را نشان میدهد.
کمالی در ادامه گفت: باید بپذیریم که موتورسیکلت فاقد سیستم محافظتی است و در تصادفها و برخوردهای فیزیکی در موتورسواری سرعتهای بالا میتواند صدمات و آسیبهای جبران ناپذیری به موتورسوار وارد کند.
اوگفت: تصادف با موتورسیکلت میتواند آسیبهای عمیقی به بدن به ویژه سر و صورت وارد کند و موجب شکستیهای شدید در استخوانهای موتورسوار شود.
به گفته کمالی؛ بسیار مهم است که با رعایت نکات ایمنی، سعی در کاهش صدمات در این حوزه شویم و در ابتدا از بروز حادثه برای موتورسیکلت جلوگیری کرده و اگر هم حادثهای رخ داد، موتورسوار کمترین آسیب و ضرر را متحمل شود.
او گفت: کلاه کاسکت مانند صدفی برای موتورسوار است که از سر و صورتش محافظت میکند. صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت یا ناتوانیهای جسمی برای موتورسواران و دوچرخهسواران است.