بیستمین گلخانه سبزی و صیفی روستای گلخانه‌ای ایران با حضور علامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در روستای کاکلک افتتاح شد.

 

عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیستمین گلخانه روستای کاکُلَک، که به کشت فلفل دلمه‌ای اختصاص یافته است، ۳ هزار و ۷۴۰ متر مربع مساحت دارد.

برای بهره برداری از گلخانه سبزی و صیفی روستای کاکلک ۳۱ هزار و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی، تکمیلی و آورده متقاضی هزینه شده است.

با بهره برداری از این گلخانه زمینه اشتغال ۸ نفر فراهم شده است و ۴ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

روستای کاکلک هم اکنون به عنوان قطب کشت گلخانه ایی استان چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شود و دارای گلخانه‌های مدرن کشت گل تزیینی، فلفل دلمه ای، خیار، گوجه و برخی میوه‌های خاص می‌باشد.


بیشتر بخوانید


کاکلک، روستایی از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری است که مردم آن به زبان ترکی قشقایی صحبت می‌کنند.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر ۴۵ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری مورد بهره برداری قرار گرفته است و تا پایان امسال ۳۰ هکتار دیگر به محموع سطح گلخانه‌های استان افزوده می‌شود.

در آیین بهره برداری از گلخانه سبزی و صیفی روستای کالک غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: سطح گلخانه‌های استان باید تا چهارسال آینده به ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

در سفر رئیس جمهور به استان نیز اعتبار خوبی به بخش کشاورزی و بویژه سبک گلخانه‌ای استان اختصاص یافته است که امیدواریم با توسعه بخش کشاورزی گلخانه‌ای اشتغال خوبی در این بخش برای استان ایجاد شود.

عکاس: حمید رضا حبیبیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار