استاندار مرکزی خبرداد

تامین اعتبار طرح انتقال آب کوچری به ساوه

مخلص الائمه گفت: تامین اعتبار مناسب برای طرح انتقال آب کوچری به محدوده ساوه انجام شده است.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در بازدید از برخی صنایع مستقر در شهرک صنعتی مامونیه در شهرستان زرندیه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

تامین اعتبار مناسبی بالغ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب کوچری به محدوده ساوه که بزرگ‌ترین طرح عمرانی استان مرکزی است انجام شده و امیدواریم بتوانیم بخش پایه کمبود آب را در منطقه حل کنیم.

صنایع استان و بخصوص شهرک‌های صنعتی جزو اولین برنامه ریزی آب کشور در تغییر منبع آب از مسیرباز چرخانی پساب‌ها میباشد.

طرح‌های نیمه کاره و نیمه تمامی در منطقه وجود دارد که با کمک بخش خصوصی و مصرف کننده و مدیریت آب منطقه‌ای استان و آب فاضلاب استان ان شاء الله به سرانجام برسد و تعیین تکلیف شود.

در معیت جمعی از مدیران ارشد استان مرکزی بازیدی داشتیم از برخی صنایع مستقر در شهرک صنعتی مامونیه در شهرستان زرندیه و برخی از مشکلات از نزدیک بررسی شد.

برای رفع یکی از مشکلات اساسی در منطقه در اسرع وقت حفردو حلقه چاه را دنبال می‌کنیم و در صدد رفع معارض‌های اجتماعی و حل مسئله هستیم تا نگرانی بخش صنعت که نگرانی بجا و بحقی است برطرف شود.

مشکلات دیگر زیر ساخت‌ها هست که باز هم برمی گردد به کار‌های ناتمام ادوار گذشته که با برنامه ریزی و اولویت بندی دنبال برطرف کردن آن‌ها هستیم


کشاورزی جزو کم بهره ور‌ترین در بخش‌های اقتصادی کشور هست که ارتقای بهره وری در این حوزه در زمنیه آب و سایر منابع پایه ضروری است.

این امر موجب وابستگی گسترده از جمله در نهاد‌های شده و مشکلاتی ایجاد کرده و در بحث مدیریت تلفیقی استفاده از کود و سموم باید بطور منظم برنامه ریزی شود و تولید را ارتقا دهیم.

باید نگرانی در تامین نهاده و اساسی و دو شاخصه امنیت غذایی و سلامت غذای توامان با همدیگر را بتونیم ارتقا دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.