مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی بانوان در روز‌های آینده در این استان تعیین تکلیف و بین شهرستان‌های لرستان توزیع می‌شود.

 فریبا ولی پور عالم مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان اظهار کرد: در این زمینه از سوی دولت یک میلیارد تومان با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به هر استان برای اشتغالزایی اختصاص یافته که با پیگیری‌های انجام شده این مبلغ در لرستان به سه میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

او افزود: همچنین با کمک گروه‌های جهادی برای ۱۲۶ زن بی سرپرست به صورت کمک‌های بلا عوض و کارآفرینی اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: با توجه به اختیارات استانی، زنان بی سرپرست، بدسرپرست و دختران تجرد قطعی بالای ۴۵ سال در این طرح در استان مورد حمایت قرار گرفتند و در شهرستان‌های استان برای ظرفیت‌های موجود زمینه اشتغال در این رابطه ایجاد که مبالغ تعیین شده به حساب آن‌ها واریز شد.

اواضافه کرد: تعداد دیگری از این اعتبارات از جمله در شهرستان پلدختر تا کمتر از ۲ هفته آینده وارد حوزه کارآفرینان شده و به حساب گروه هدف واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان عالم یادآور شد: مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات بانوان با سود پایین و تنفس در بازپرداخت برای زنان در نظرگرفته شده که از مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان است و تا قبل از پایان تیرماه تعیین تکلیف می‌شود.

ولی پور افزود: این تسهیلات براساس وضعیت اجتماعی هرکدام از شهرستان‌های استان به شکل خاص بین آن‌ها تقسیم می‌شود و در این زمینه مشاور بانوان در فرمانداری‌ها نماینده تام الاختیار در تعیین نفرات و زنان جویای اشتغال خانگی یا ایجاد کارگاه است.

او گفت: بحث جمعیت در کشور به عنوان فرابحران مطرح و یکی از دغدغه‌های بسیار مهم رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان افزود: براساس بررسی کارشناسان امر میزان جمعیت فعال در ایران در ۳۰ سال آینده ۳۰ میلیون نفر خواهد بود در حالی که کشور‌های پیرامون ما در حال فرزندآوری هستند از طرفی درست است که کشور‌های اروپایی همزمان با ایران دچار پیری هستند، اما این اتفاق برای آن‌ها در پایان مراحل توسعه و صنعت اتفاق افتاده، اما ایران در ابتدای این امردر حال پیرشدن است که این تهدیدی جدی است.

ولی پور عالم یادآور شد: موانع فرزندآوری از سال ۹۴ توسط مجلس شورای اسلامی رصد شده و ۲۱ مانع شناسایی که قانون جمعیت با ۷۳ ماده تمام این موانع را کنار زده است.

او افزود: برای نخستین بار قرارگاه جمعیت هفته آینده به ریاست استاندار در مرکز استان تشکیل می‌شود که در این قرارگاه کلیه مدیران ملزم به ایجاد شرایط مهدکودک برای کودکان زیر ۶ سال کارمندان خود هستند تا جایی که به صورت جدی قوه قضاییه در این زمینه ورود کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.