اتحادیه اروپا به منظور مقابله با شیوع ویروس آبله میمون نزدیک به ۱۱۰ هزار دز واکسن خریداری کرده است.

اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۱۱۰ هزار دوز واکسن را برای کمک به مقابله با شیوع آبله میمون خریداری کرده و آن‌ها را بین اعضای اتحادیه توزیع خواهد کرد.

طبق گزارش یورونیوز، مسئولین این اتحادیه می‌گویند این واکسن‌ها که به واسطه شرکت دانمارکی «باوارین نوردیک» ساخته شده است، مختص آبله هستند، اما در برابر آبله میمون نیز موثر خواهند بود.

«استلا کیریاکیدس»، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: «از طریق توافقنامه‌ای که امروز امضا شده، تضمین می‌کنیم کشور‌های عضو به این واکسن‌های بسیار مورد نیاز برای محافظت از افراد در معرض آبله میمون دسترسی پیدا خواهند کرد.»

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید از ابتدای ماه مه، ۱۲۸۵ مورد ابتلا به آبله میمون در ۲۸ کشور خارج از آفریقا، تایید شده است. اتحادیه اروپا نیز می‌گوید حدود ۹۰۰ مورد در ۱۹ کشور در سراسر این اتحادیه گزارش شده است.

آبله میمون ارتباط نزدیکی با آبله دارد که قبل از ریشه کن شدن در سال ۱۹۸۰ میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان کشت، اما علائم آن بسیار کمتر است. اتحادیه اروپا اعلام کرد که تا پایان ژوئن تحویل واکسن به کشور‌های عضو را آغاز خواهد کرد و این توافق شامل کشور‌های نروژ و ایسلند که همسایه‌های غیرعضو اتحادیه اروپا هستند نیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
حالا نمیشه وزرات بهداشت هم مقداری خریداری کنه برای شرایط اضطرار .باز نشه مثل کرونا کلی از جوانان گل مملکت به خاطر نبود واکسن جونشون رو ازدست بدهند .شرط عقل میگه شما هم حداقل هزارتایی ذخیره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
اول در برابر ویروس کامپیوتر و گوشی آنتی ویروس ساختن حالا کمبود پول دارن برای ادم ها ویروس و واکسن درست میکنن
آخرین اخبار