طی مراسمی، کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» نوشته سید حیدرعلی آران، شاعر سیستانی با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی در ارومیه رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم، نکوداشت شعرا، نویسندگان و اهل قلم را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: برگزاری آیین‌های رونمایی هراندازه بیشتر باشد، نتیجه موثرتری به دنبال خواهد داشت.

علیرضا نوروزی می گوید: گرامیداشت یاد و خاطره نویسندگان و اهل قلم همواره باید تدوام داشته و تجربیات آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد و نباید اجازه دهیم که نویسندگان و اهل قلم به فراموشی سپرده شوند.

او به ویژگی‌های شخصیتی و ادبی «سید حیدرعلی آران» شاعر و نویسنده پیشکسوت استان و نویسنده کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» پرداخت و گفت: ایشان شخصیتی منفعت طلب نبوده و مناعت طبع و تواضع ایشان الگویی بی نظیر برای ماست.

حیدرعلی آران شاعر سیستانی ساکن ارومیه نیز در این مراسم به تشریح ویژگی‌های کتاب جدید خود پرداخت و گفت: این کتاب، مجموعه داستانی است که تمامی قومیت‌های مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد.

او می گوید: همچنین دراین کتاب سعی شده علاوه بر آداب و رسوم، فرهنگ و ادبیات اقوام مختلف، به فولکلور آذربایجان نیز پرداخته شود و داستان‌هایی از روستا‌های محروم و دور افتاده سیستان و بلوچستان نیز در این کتاب بیان شده است.

او گفت: اشاره به خاطراتی از رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هم از دیگر قسمت‌های این کتاب است.

جواد زاهدی شاعر، نویسنده و استاد دانشگاه نیز دراین مراسم با اشاره به فعالیت‌های سیدحیدرعلی آران گفت: برگزاری برنامه‌های رونمایی از کتاب کمک بزرگی به توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌کند و این برنامه‌ها بهتر است در جلسات ۴۰۰ نفری برگزار شود.

او حیدرعلی آران را چراغ روشن انجمن‌های ادبی عنوان کرده و گفت: ایشان در راه اندازی انجمن‌های ادبی اعم از شعر و داستان و همچنین برگزاری جلسات داستان نویسی، شعر خوانی و کلاس‌های داستان نویسی گام‌های موثری برداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.