قاسم زاده گفت: تاریخ تحول اصفهان باید فصل و نگاه جدیدی در راستای شخصیت اصفهان داشته باشد. معماری که قصه اصفهان را نفهمد نمیتواند فصل جدیدی از کتاب اصفهان را طراحی کند.

علی قاسم زاده گفت: در برابر تغییر و تحولات روز دنیا سه رویکرد وجود دارد، رویکرد اول یعنی مقاومت دربرابر تغییر و تحولات روز دنیا که تجربه تاریخی نشان داده هرکس در مقابل تغییر مقاومت کند، لاجرم در زیر چرخ‌های تغییر خرد می‌شود، زیرا که اصل هستی بر تغییر و تحولات است.

او می‌گوید: رویکرد دوم این است که منفعلانه خودمان را در جریان تغییر رها کنیم و بی‌تفاوت از کنار تغییر و تحولات روز دنیا عبور کنیم. رویکرد سوم این است که نه در مقابل تغییر مقاومت کنیم و نه اینکه خودمان را در جریان تغییر رها کنیم، این نگاه ما را دعوت می‌کند به اینکه ایجاد تغییر به خالق تغییر و تحول باشیم.

به گفته شهردار اصفهان، چیزی که امروزه ما به شدت در سازندگی و طراحی به آن احتیاج داریم، خلاقیت و نوآوری است در واقع ما به دنبال افرادی هستیم که ادراک و احساس خودرا در معماری تجسم کند.

قاسم زاده گفت: هر شهر براساس عناصر هویتی خود شخصیتی دارد، اگر بتوانیم شخصیت شهر را به خوبی بشناسیم میتوانیم اصفهان نوینی را طراحی کنیم که اولا با این شخصیت در تضاد نباشد دوما شبیه اصفهان قدیم هم نباشد. قرار نیست کپی برداری کنیم نه از گذشته و نه از تمدن‌های دیگر.

او گفت: تاریخ تحول اصفهان باید فصل و نگاه جدیدی در راستای شخصیت اصفهان داشته باشد.

روایت اصفهان را باید فهمید و معماری که قصه اصفهان را نفهمد نمیتواند فصل جدیدی از کتاب اصفهان را طراحی کند.

شهردار اصفهان می‌گوید: اسامی ۳۲۸ ساختمان ناایمن شهر اصفهان آماده شده است و درصورتی که قوه‌قضاییه اجازه انتشار را به ما بدهد آن را منتشر می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار